Uppdatera bankidappen - följer det gamla bankid med?

monster1

Trådstartare
Det är dags att uppdatera appen, men jag har inte skaffat pass eller nationellt id vilket betyder att om jag behöver skaffa nytt bankid så går inte det. Så jag har inte vågat uppdatera. Är det någon som uppdaterat och vet om bankid följer med eller om man måste identifiera sig med nationellt id eller pass när man uppdaterar?

Jag fick också notis om det nu innan 3 mars ska det uppdateras kort om tid kan jag tycka
Har heller inget nationellt ID-kort eller pass
När jag bytte telefon fungerade det eftersom jag hade den gamla telefonen med giltigt BankID kvar
Så jag undrar också

Uppdatera appen är inga problem, det kan och bör du göra tämligen direkt när det kommer något nytt, då det kan vara säkerhetsrelaterade förändringar.

Tillägg: det är bara om du byter enhet som du kan behöva skaffa nytt BankId, eller om det gamla är på väg att gå ut.

Fråga i samma härad.
Jag har en ny telefon men den har inte fått bankID ännu.
Hur är det man gör för att aktivera det? Jag har bankID på gamla telefonen. Kan jag ha på bägge telefonerna?
Den nya telefonen när lite allmänt obrukbar för den har inte fått SIM kort från gamla telefonen ännu, men snart så...

Fråga i samma härad.
Jag har en ny telefon men den har inte fått bankID ännu.
Hur är det man gör för att aktivera det? Jag har bankID på gamla telefonen. Kan jag ha på bägge telefonerna?
Den nya telefonen när lite allmänt obrukbar för den har inte fått SIM kort från gamla telefonen ännu, men snart så...
Ja du kan använda bankid på den gamla telefonen för att aktivera på nya (om inte din bank har några specialregler).
Det kan du fixa redan nu även om sim saknas.

Det funkade inte för mig förra våren, utan var tvungen att skaffa pass. Har Nordea
Jag har också Nordea har hört att det är de krångligaste av alla. På alla andra banker verkar man kunna lösa det på andra sätt men inte Nordea där är det pass eller nationellt id som gäller och inget annat...

Jag har också Nordea har hört att det är de krångligaste av alla. På alla andra banker verkar man kunna lösa det på andra sätt men inte Nordea där är det pass eller nationellt id som gäller och inget annat...
Tror det ska gå att fixa på bankkontor också. Men där är jag aldrig

Ja du kan använda bankid på den gamla telefonen för att aktivera på nya (om inte din bank har några specialregler).
Det kan du fixa redan nu även om sim saknas.

Funkade inte för mig förra veckan, då mitt pass dessutom gått ut fick jag tillbringa två timmar med att ta mig till och från banken på lunchen, då banken låg långt bort och bara hade öppet 10-14. Jag kommer byta bank… Har LF idag.

Nu har meddelandet om att uppdatering måste ske försvunnit utan att jag gjort något :confused:
Fungerar precis som det ska telefonen gjorde dock en uppdatering tydligen hängde bank id med där också då?

Jag behöver också uppdatera, själva bankid, inte appen. Skrivs om olika saker i tråden. Nån som vet om det funkar utan pass/nationellt id?

Jag behöver också uppdatera, själva bankid, inte appen. Skrivs om olika saker i tråden. Nån som vet om det funkar utan pass/nationellt id?
Verkar som om det beror på vilken bank du har? Jag har Handelsbanken och det har alltid funkat smidigt. Har aldrig behövt pass/id för det.

Liknande trådar

IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
934
Skola & Jobb Jag har under flera månaders tid försökt gå ur facket. Jag har skickat mail. Jag har ringt och identifierat mig mer bankid. Jag har nu...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 040
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka