Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård finns massor av trådar om de men hittar inte riktigt de jag vill veta.. är de skadligt för hästen att ha bara broddar i trakterna...
Svar
15
· Visningar
1 611
Senast: Lazio
·
M
Hästvård Har just fått hem min nya häst och möter nu alla hjärnspöken en hästägare bör... ;) Min häst har fått en svullnad i huden på ryggen...
Svar
8
· Visningar
1 456
Senast: nixa 324
·
Hästvård Jag har en ponny som väldigt lätt får mugg. Hon får det lättare bak än fram, då hon har mer hovskägg fram soom skyddar. Jag tänkte...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 322
Senast: Patience_ox
·
E
Hästvård Min kompis har köpt en häst och det har visat sig att han väldigt lätt får skav. Han är väldigt kortklippt så nu när han har fått skav...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Muehh
·
Hästvård Hej! Min islandshäst har jätte torr hud, även nu på vintern, och jag har inte direkt provat så många shampon än, pg.a att han är livrädd...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Ludique
·
M
Hästvård Jag får inte till en bra torvbädd. Jag använder minst en torvbal i veckan och ändå blir det bara en våt och gegig sörja, jätte äckligt...
Svar
6
· Visningar
1 071
Hästvård Har ni sett det programmet? Råkade få syn på ett avsnitt och nu är jag fast. Det är mycket bättre än de svenska veterinärprogrammen...
2
Svar
27
· Visningar
1 960
Senast: WilhelminaP
·
Hästvård Hejhej Slänger ur mig en fråga IGEN om min unghäst som fått "knottror" på mulen. Först kom det ett par stycken och som satt som i en...
Svar
13
· Visningar
3 722
Senast: LoveMyHorse
·
S
Hästvård Hej! Min häst är stel i bakbenen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra:confused: Är det ngn som har ngt tipps?
Svar
15
· Visningar
8 953
Senast: sanna____
·
M
Foder & Strö Hur mycket hö får plats i en lada på 24kvm.? snälla svara på ett ungefär.. mvh muppsan
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Masse
·
Hästvård Vad innebär det? Vad kan det bero på? Vad göra åt? Fick en del svar från vet, såklart men vill gärna höra fler erfarenheter. Fick svar...
Svar
3
· Visningar
2 873
Senast: Prick
·
Foder & Strö Min häst har alltid ratat sitt kraftfoder efter att ha ätit det ca 1 - 2 år. Inget problem, man får bara byta till en annan sort och så...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö Om jag skulle säga att jag har ett halvblod/fullblodsto på 165cm som inte har blivit riden alls mkt det senaste, bara ngn gång i...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Håller på och filar på foderstaten lite efter att ha fått analysen nu. det mesta är bra nu, men det är ett underskott på selen (-88.8...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Smultron92
·
L
Foder & Strö Hej jag är i akut behov av tips om hur få upp en travare i vikt på vintern!! hon är 15 år och blir riden regelbundet typ 6-7 gånger i...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: millus
·
M
Hästvård Gaah! Jag hämtade min nya häst igår och säljaren påpekade då (inte särskilt svårt att se heller... ) att hon har mugg /rasp, men tyckte...
Svar
9
· Visningar
2 456
Senast: hillevie
·
W
Hästvård Vad anser ni, vad skall man göra? Hovis har försökt förbättra redan fem månader men de blir inte bättre...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 748
Senast: Windjana
·
I
Hästvård hej!! jag har en häst som fått för sig att det är väldigt gott att gnaga på träet i boxen och nu undrar jag vad man ska göra?? för jag...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: Laizita
·
Hästvård Är det någon som kan berätta lite om följderna från en infammation i hovens sula? Antingen är det det eller så är det en hovböld min...
Svar
12
· Visningar
3 472
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Jag undrar om ni kan ge mig lite tips på vad man kan ge för kraft foder till ett dräktigt sto, som behöver hålla vikten.. Även tips på...
Svar
9
· Visningar
5 318
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna