Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag ska ju snart få tillbaka mitt fullblod. Hon i sin tur älskar betfor, det är något hon skulle kunna äta tills hon spricker, hon...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö Någon som har en idé om vad man ger denna häst? Långt inlägg.:o Har ett sto hemma som är mager. När jag fick hem henne var hon...
Svar
17
· Visningar
7 754
Senast: Gingella
·
N
Hästvård hursomhelst så har jag fått sjukt mkt rasp på mitt haflinger sto, höger fram i knävecket. ungefär 7*5 cm.. Har klippt bort håret...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Mayara
·
G
Foder & Strö Nu har jag letat o letat och försökt hitta en tråd som jämför hö och hösilage.. kanske är jag bara dålig på att orientera mig eller så...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Jaha så var det dags igen då - precis som förra vintern. :cry: Idag när vi hämtade hö och halm så säger bonden: "ja, nu har jag nog...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: tgd
·
L
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon kan rekommendera mig vilket som är att föredra - hö eller hösilage (om man bortser från respektive...
Svar
19
· Visningar
4 568
Senast: horsemanship
·
H
Hästvård Sommaren -07 började min 2-åriga halvblodsvalack svullna i kotorna fram (insidan). Han blev gallig, men ej i leden, och svampig utanpå...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Helan
·
R
Hästvård Hejsan. Jag har ett halvblods sto som jag köpte sent i sommras som var. När hon kom till mig hade hon kliat av man å svan, förra...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: milly
·
C
Foder & Strö Någon som vet hur många Gram, en matsked salt är????
Svar
5
· Visningar
893
Senast: CarolineNSV
·
Foder & Strö Jag har haft min häst i ungefär 1½ år, men har haft honom på foder ända från början och har därför låtit fodervärden ta ansvaret för...
Svar
8
· Visningar
1 134
Foder & Strö Hur mkt kraftfoder var det man max fick ge per giva o kilo häst??
Svar
9
· Visningar
2 191
Senast: fettso
·
  • Låst
Foder & Strö Min häst (fullblod) är så dålig på att äta. Hon får i sig ca 6 kg hösilage trots att hon har fri tillgång. jag har provat olika...
2
Svar
25
· Visningar
1 778
Senast: nocki
·
M
Foder & Strö Hej För ett tag sen så satte jag in ett hönät åt mitt 1.55 sto. Hon bara älskar det och kan stå och dra i hösliage HUR länge som...
Svar
18
· Visningar
1 226
Senast: åke
·
S
Hästvård Min häst har ingen exem, men som alla andra kliar hon ju sig lite på sommaren. Brukar vara ju juli-augusti när det är som varmast och...
Svar
7
· Visningar
1 766
Senast: Gargoyl
·
D
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för foder? Hur mycket per dag? Vilka tider? :D
2
Svar
33
· Visningar
2 064
Senast: aprilia
·
E
Hästvård När jag kratsade ponnyns hovar såg det ut som om de var helt svampiga :crazy: Vitt 'gegg' 'låg' över sulan och strålen och gick att...
Svar
5
· Visningar
1 112
V
Foder & Strö Jag har börjat ge min polle majsolja i fodret, men hon tycker inte det är gott. Hon lämnar till och med lite mat.. annars slukar hon upp...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: milly
·
Hästvård Hej, Jag vill berätta något roligt, För ca 3år sedan skadade mitt dräktiga sto sig i hagen. Detta var 2 månader innan beräknad...
Svar
2
· Visningar
989
S
Hästvård Hej! Har köpt en flaska blue lotion av märket EMIN (först kylande sedan värmande) :cool: På flaskan står det att det är godkänt...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: super_fantan
·
K
Foder & Strö Hur länge varar en sådan bal innan man får slänga den? Jag läse någon stanns att det var bara ett par dygn, men så frågade jag bonden...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka