Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja, det har jag gått och funderat över sista dagarna:D Behovet av övriga mineraler ökar ju när stoet är dräktigt, men inte selen...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Antiqua
·
M
Hästvård Hejsan. Min lille pålle hostar och frustar ibland när vi börjar trava. Aldrig när han står i hagen, skrittar eller är inne i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Moja
·
Foder & Strö Jag fodrar med Kraffts sortiment kombinerat med ett bra hösilage enligt uträknad foderstat.Tycker det fungerar väldigt bra men också att...
Svar
17
· Visningar
7 126
Senast: Inte_Ung
·
M
Hästvård Hej! Har nu otroliga problem. För ett och ett halv år sedan skodde jag av min häst och han har sedan dess gått barfota. Första vintern...
Svar
7
· Visningar
3 260
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Har ett dräktigt haflinger sto, hon är nu i ca 6 månaden(171 dygn).. Undrar nu hur mycket foder ni tycker jag ska ge henne.. Är...
Svar
6
· Visningar
1 357
Senast: Josssefine
·
S
Hästvård Hej, Min häst har fått feber och tydligen är det ett virus som går i trakterna. Febern är på väg ned nu men jag undrar lite över...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Igår var jag och köpte hösilage för första gången. Har aldrig fodrat med det tidigare, men har läst en hel del om det här på Buke. Jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 406
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Är lite nyfiken på hur ni gör när ni fodrar. Väger ni alltid upp i påsar så pållen får exakt si och så mycket hö? Eller ger ni på ett...
2
Svar
27
· Visningar
2 134
Senast: Olympus
·
S
Hästvård har just nu en häst här på vila under tiden han är skadad. djupa böjsenan på vänster fram har lossnat till 75 % pga överansträngning...
Svar
5
· Visningar
1 487
Senast: sofii
·
K
Hästvård Hej! Jag har en snart 5-årig halvblodsvalack som i slutet av oktober blev behandlad med tuppkam intravenöst pga kotledsinflammation på...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Min ponny fick diagnosen karpalledsinflammation (knäledsinflammation) i bägge fram i våras och jag började sätta igång henne efter...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
12 452
Foder & Strö skulle ni ge betfor till en het häst? varför/varför inte? min häst har tappat matlusten då hon fått lusern (när jag varit bortrest...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: bigganl
·
V
Hästvård När jag kom till stallet i em var allt som vanligt, ösregn, leriga hästar osv... I alla fall så tog jag in alla hästarna för em mat...
Svar
2
· Visningar
2 853
Hästvård Jag har ingen koll på hur ston fungerar med brunster osv. Har alltid haft vallackar. Nu har vi ett sto i allafall och undrar lite om...
Svar
6
· Visningar
1 989
Senast: Rea
·
Hästvård Hur vanligt är det? Jag har aldrig råkat ut för det tidigare men igår efter att min nya häst fått sista grundvaccinationen så fick hon...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej, min häst har sedan ett halvår tillbaka haft ganska dåligt med muskler (hela överlinjen) Hon är ganska lagom i hull, ev. ngt för...
Svar
17
· Visningar
1 401
Senast: tgd
·
N
Hästvård Jag har en häst, där det har hetat att han har en patellaupphakning. Men detta finns inte dokumenterat någonstans. Jag har gjort lite...
Svar
16
· Visningar
1 616
Senast: Muehh
·
Hästvård Nu har odjuret skaffat sig en ny hobby :crazy:. Idag ställdes det in en ny silagebal i hagen och skars som vanligt upp ett rejält hål i...
Svar
14
· Visningar
5 296
Senast: Shaggy
·
T
Hästvård :confused:Var på djursjukhus i går hästen kotledsinflamation båda fram,Låsning länd och halsrygg. Dåligt musklad.Är det någon som vet...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 868
Senast: nixa 324
·
T
Hästvård Skickade in kolla masken idag ni som gjort det hur lång tid tar det att få svar? Förstod det som att de i princip kunde svara på epost...
2
Svar
37
· Visningar
7 832
Senast: AnnaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka