Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har gått och dragit på det så länge nu så hästeländet ser ut som en rugguggla. Nu MÅSTE jag göra något men jag vet fortfarande inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 405
R
Hästvård Hej I tisdags så tog jag bort min trotjänare. Jag var med när han föddes och flaskmatade honom (hans mamma fick förlossningsfång). Vi...
Svar
6
· Visningar
4 133
Senast: Rambolina
·
Hästvård Jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra då hästens mugg bara blir värre. Har även övergått till rasp på ena bakbenet. Sitter...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: hillevie
·
M
Foder & Strö Alltså kvoten ska ju var minst 6 hellst men har haft ett "skithö" på en kvot på 4,2 ett tag nu, men nu är det dags för nytt hö och nu...
Svar
5
· Visningar
1 397
Hästvård Vad kan orsaka det? Min häst går på lina fram, sätter ena framhoven framför den andra på en rad. Har nu kikat på en annan häst i stallet...
Svar
19
· Visningar
3 793
Senast: neywaz
·
S
Foder & Strö Kan en häst bli tjock av halm ? För min häst äter nämligen halm. halm har iofs nyttiga ämnen i sig. Men att äta för mycket är inte bra...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: Ashira
·
C
Foder & Strö Finns det ngt negativt med att blanda betfor och havre/korn tillsammans. Det är när man blötlägger det, jag tänkte om det kan bildas ngt...
Svar
7
· Visningar
1 971
Senast: bollen__
·
K
Hästvård vad är det som ingår (kan bara komma på böjprov och att man känner igenom hästen.) är man larvig om man vill göra det innan lång tids...
Svar
11
· Visningar
854
Senast: lillaana
·
Foder & Strö Ja precis som rubriken lyder. I hagarna har det sett ut som vildsvin varit och bökat men idag har jag upptäckt att det är det ena pållen...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö ibland känns det så hopplöst dyrt att ha häst, men man vill ju prinsens bästa så.. blev bara nyfiken på vad ni andra betalar i...
2
Svar
28
· Visningar
4 041
Senast: Shimzy
·
Hästvård Ni som fått era hästar opererade i/vid kotorna hur har dessa känts i benen efteråt? Har de varit galliga, varma, öm etc? Själv är...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: Scilla
·
U
Hästvård Hej! Jag har haft problem med mugg på min häst nu sedan oktober eller någonting. Han har ingenting fram, men däremot på båda bak...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 394
Senast: Tinatur
·
N
Foder & Strö Min pålle har lite känslig mage och har drabats av sandkolik 1 gång förrförra vintern. Har provat i fler omgångar att ge han loppfrö men...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: TinyWiny
·
Hästvård :eek:Misstänker jag har drabbat gammelponnyn. Upptäckte igår att skapet var lite svullet på ena halvan. Sedan gick svullnaden framåt...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: Skogstamefan
·
T
Hästvård Min fjording har nu varit konvalecent(stavas det så?) i 1 år. Allt såg väldigt mörkt ut och veterinärerna varnade oss för att det nog...
2
Svar
20
· Visningar
1 822
Senast: Lena S
·
I
Foder & Strö Ni måste hjälpa mig! Jag har en varmbodsvallack som är ca 170 cm hög och är 9 år. Jag hämtade honom i direkt ifrån travbanan men han har...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 285
Senast: nixa 324
·
M
Foder & Strö Är lite nyfiken på foderjäst. Fick hem en häst i höstas som med gamla foderstaten skulle ha foderjäst VARJE dag. Läste på hinken och...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: Acses
·
Foder & Strö Ja, det har jag gått och funderat över sista dagarna:D Behovet av övriga mineraler ökar ju när stoet är dräktigt, men inte selen...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Antiqua
·
M
Hästvård Hejsan. Min lille pålle hostar och frustar ibland när vi börjar trava. Aldrig när han står i hagen, skrittar eller är inne i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Moja
·
Foder & Strö Jag fodrar med Kraffts sortiment kombinerat med ett bra hösilage enligt uträknad foderstat.Tycker det fungerar väldigt bra men också att...
Svar
17
· Visningar
7 126
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka