Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Min häst äter hösilage med mycket bra värden, enligt analys. Ska dock tillsätta e-vitaminen. Min fråga är ni som ger hösilage å...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: kirrekorv
·
Foder & Strö för ett hbl, 550-600 kg, vansinnigt hungrig men i gott hull som beräknas föla 20 april?? Ger idag hösilage 10 kg per dag, med 56g...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 795
Senast: Lillsillen
·
P
Foder & Strö Igår satt jag och räknade lite foderstat till hästen. (kallblod, lite övervikt, lätt arbete/underhåll) Jag kom fram till att om han...
2
Svar
21
· Visningar
1 703
P
Hästvård Har någon en förklaring till detta??? När jag borstar mitt sto över ryggen så börjar hon lyfta bakbenen och vänder sig mot mig. Inte...
Svar
16
· Visningar
1 420
Senast: Hammond
·
C
Hästvård Har en häst med mycket hovskägg. Hur ofta kan man skölja av benen nu när det är så lerigt ute. kallvatten, kan tilläggas.Är det dumt att...
Svar
16
· Visningar
2 297
A
Hästvård Vilka erfarenheter har ni av Snow-pad, sådana snösulor med luftkanal (inte hela sulor) Hovis kommer på torsdag och jag funderar på om...
Svar
15
· Visningar
1 509
Senast: Korven
·
Hästvård När är det ok att raka hästen så här efter våren? Rakade min i höstas/vintras men skulle behöva raka han igen. Nu är det så att vissa...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Har en fundering.... ;) Har ju hört att man bara ska ge 1/3 korn av den totala kraftfodergivan. Och jag ger ju Lusern, och det räknas...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej alla bukare! Jag har fått min analys på mitt hösilage nu, och jag vill veta om ni anser att denna foderstat duger till min häst...
Svar
12
· Visningar
1 736
Senast: hanoirocks
·
M
Hästvård Hur gör ni med era hagar, mina är så leriga att hästarna inte vill gå till insläppet pga lera. Har flera hagar men vill inte byta för...
2
Svar
20
· Visningar
4 806
Senast: KillerQueen
·
I
Hästvård Behöver en bra faktabok som innehåller det mesta inom vård, exteriör osv om hästarna. Inte någon basvariant för "barn och ungdomar"...
Svar
2
· Visningar
1 266
Senast: Drottningen
·
E
Hästvård Tack vare allt detta regnande och ihållande mildväder har min 1 ha stora vinterhage börjat bli så upptrampad att jag känner mig tvingad...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: KillerQueen
·
T
Hästvård Blir lite förbryllad... Enda sen jag fick hem mitt varmblodssto så har hon varit lite svullen i ett bakben.Mest vid skenbenet men även...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Min häst har under ungefär 3 månaders tid (sen jag fick henne) haft som små sårskorpor på ena bakbenet, som ringlar sig ner. Det ser...
Svar
9
· Visningar
1 393
Hästvård Min unghäst (3år) skadade sig som 8månaders (gick omkull) & har efter det haft vissa diffusa hältor + att jag tyckt att jag sett att hon...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: MonteRose
·
S
Hästvård Hejsan alla glada bukare! Vet inte om det finns någon sån här tråd, sökte lite, men hittade ingen. Har en C-ponny på cirka 21 år...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Hur är det nu igen. Finns det någon lag på minimigiva (grovfodermängd) för häst? Jag vet ju att det finns ett bör men finns det något...
Svar
5
· Visningar
960
A
Foder & Strö För oss människor finns det rekommendationer för hur mycket av varje vitaminer å mineraler vi bör äta per dag. Finns det någon liknande...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: fragansia
·
Hästvård Såg detta i en tidning. ? Är det ett skämt eller finns det verkligen? Någon som har det? Stod att det är bättre för hästens ben...
2
Svar
22
· Visningar
2 941
Senast: Antiqua
·
M
Foder & Strö Har aldrig haft rundbalar(hö) så därför frågar jag ni som har erfarenhet av det: håller rundbalar sig sämre än tex små fyrkantsbalar...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: morotspure33
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka