Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min valack har en liten mysko grej för sig... Han undviker o kissa inne:confused: någon annan som har vart med om nått liknande?? Kan...
Svar
19
· Visningar
1 737
Senast: mizz
·
P
Hästvård Min kusin har hyrt en häst som då den kom hade ganska långa hovar. Hästen blev verkad och skodd för ca 2 veckor sedan och igår när jag...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: plymen
·
Hästvård Är det ngn som har fått det på sin häst? Min häst fick det igår,eftersom han har lite ont/späningar i ryggen,bakom sadeln.. Vad har ni...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Jenny85
·
S
Hästvård Köpte en äldre shettis som jag haft lånad som sällskap och han hade aldrig fått en vaccinering i hela sitt liv (inte ens stelkramp). Här...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Sessiagh
·
J
Hästvård Har insett att jag förmodligen måste klippa unghästen. Han går på lösdrift och jag provade att täcka honom ett tag. Det gick bra, täcket...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 669
Senast: Zora
·
Hästvård Jag har en liten fundering och skulle hehöva ha råd från er med erfarenhet av fång. jag var inne på kliniken med min ena häst igår...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: yolina
·
Hästvård Jaa..allså mellan stonas juver, finns det ju en liten ficka...eller vad man ska säga.. hur ofta rengör ni där? På mitt ena sto samlas...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Mia_R
·
G
Hästvård När jag tog in min häst i fredags blev jag ganska rädd när jag såg att hon inte ville sätta ner sitt ena bakben. Benet var varmt från...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Bialitt
·
S
Foder & Strö Jag ska, som några kanske läst, skaffa häst. Han är ett varmblod som slutade på travet i november förra året. han är ca 170 hög, och för...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: milly
·
Foder & Strö köpte en säck från Gr*nn**rden.Står dock ej värde på protein/kg. Kan ngn hjälpa mig!?:confused:
2
Svar
20
· Visningar
5 739
Senast: HelenaHandberg
·
F
Hästvård Vad är skillnaden mellan en fysioterapeut och en kiropraktor? Mitt sto är allmänt stel i kroppen och lite sned i bäckenet efter en...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: pomelo
·
F
Foder & Strö Min häst har blivit mkt smalare på senaste tiden. Han var halt och vilade i ca 5 veckor och åt då 1 kg kraftfoder - kraft grund och...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: spindel_17
·
M
Foder & Strö Ni som har hästar med fri tillgång på grovfoder; låter ni hästarna vila magen en stund innan ni rider(utöver den stund det tar att göra...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: Minime
·
Hästvård Min gamla fjording fick en släng av kolik förra helgen. Blev sprutat med sånt där tarmavslappnande medel (kommer inte ihåg namnet)...
Svar
4
· Visningar
1 959
Senast: iowa
·
G
Hästvård Hej! Min 4-åriga travhäst som tränas för trav har upphakningar båda bak som inte verkar växa bort. Nu har jag väl börjat fundera över...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: arabia
·
C
Foder & Strö Hej!Måste man blätlägga lusern pellets? läst det i några inlägg. köpte det idag till min varmblod som måste få lite mera hull
Svar
16
· Visningar
4 897
Senast: KillerQueen
·
C
Hästvård Sitter här o funderar. Det är ju så fruktansvärt lerigt ute och hästarna ser ut som monster om ben. Min lilla 05a som inte riktigt...
Svar
14
· Visningar
1 936
Senast: Fhanny
·
Foder & Strö Någon erfarenheter eller tanker om foderet? :) http://www.forbua.no/webshop.php?kategori=&side=info&product=2846
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Min häst har alltid massa äckligt i ögonen :p Men alltså nästan varje dag när jag tar in henne har hon det, det brukar vara typ...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: Egonson
·
E
Foder & Strö Om hösilaget innehåller 0,7 g magnesium per kg foder bör man ge magnesium tillskott då?
Svar
1
· Visningar
585
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka