Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Kan man ge 2 kg lusern på samma gång? Jag har inte möjlighet att åka och blötlägga lusernet 2 gånger på dagen...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: EQL
·
Hästvård Finns det någon statistik (från ex. försäkringsbolagen) gjord över vilka raser som är mest skadedrabbade, och/eller vilka typer av...
Svar
4
· Visningar
2 028
Senast: Pazuzu
·
G
Hästvård Någon som prövat att behandla sin bronkithäst med akupunktur? Har hört att det ska fungera mot bronkit på människor och kanske även på...
Svar
15
· Visningar
1 773
Senast: Ragnar
·
W
Hästvård Har en welsh cob pojke som är jättecharmig, hans man har fått växa ganska vilt och är nu (andra bilden) ganska lång, som 5 åring hade...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 312
Senast: Amiir
·
T
Foder & Strö I mitt stall ingår det havsalger i hyran, att ge som tillskott till våra hästar. Men vad innehåller havsalger egentligen, och vad är det...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 209
Senast: iowa
·
C
Hästvård Hur vanligt är det att man återanvänder skor när man nyskor? Min hovslagare brukar göra det, om de inte slitits för mycket, och jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 963
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Finns det något man kan göra med en vall för att påverka energiinnehållet i gräset? Gödsla på något speciellt sätt eller kanske inte...
Svar
15
· Visningar
1 632
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Ja här sitter jag och funderar... Hästen har fång, fått metacam i 11 dagar (vetten tyckte 5-6 dar men gav tills det va slut), kuren...
Svar
9
· Visningar
1 087
Hästvård Pratade med en tjej som berättade om sin hästs ben som hon förra vintern spolade av varje dag. Hästen fick då mugg. Men denna vintern...
2
Svar
39
· Visningar
2 888
Senast: horsemanship
·
L
Foder & Strö Här kommer jag med en pinsam fråga...Om man ska räkna ut energi kvoten i ett färdig foder , hur gör man då ? Ex . Krafft Grund Energi...
Svar
2
· Visningar
3 045
Senast: Lycklig
·
E
Foder & Strö har förmodligen inplasatat hö, är dock ej helt säker, men om det nu inte skulle vara helt torrt som hö,så antar jag att man inte kan...
Svar
11
· Visningar
2 255
Senast: Equine
·
H
Hästvård En bekant till mig gjorde träckprov på sina hästar och fick - till sin stora förvåning - svar att det var 0 EPG. Hon fick också rådet...
Svar
18
· Visningar
3 861
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Hur trovärdigt/tillförlitligt är egentligen foderstatsprogrammen på it, ex så som hippoc*ampus m.fl ?
2
Svar
22
· Visningar
1 916
Senast: _86a_
·
G
Hästvård hej jag skriver för jag undrar lite det här ¨med täcke...idag regnar det ganska regält här...det jag undrar är om man kan ta på hästen...
Svar
10
· Visningar
18 299
Senast: Pinocc
·
S
Hästvård hej , min häst är snett byggd , skjuter över alla sadlar till höger, det skiljer rätt mkt på hans båda sidor.. vad gör man?? går det...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: fluffig
·
A
Hästvård jag måste få lite hjälp. jag har letat på jordbruksverkets hemsida men hittar ingen info om det. antagligen letar jag på fel ställe...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 760
Senast: Panzerkat
·
Hästvård kanske lagt tråden fel, flytta gärna på den isf. En dum fråga men hur ser hästen ut om den är överbyggd. Bra eller dåligt?
2
Svar
20
· Visningar
3 491
Senast: Siggelina
·
Hästvård Min valack har alltid haft lite småbekymmer med vänster bak. Han har både lite lätt tuppspatt i perioder (är opererad med bra resultat)...
2
Svar
20
· Visningar
2 747
Senast: Saigon
·
Hästvård Hej! Jag har problem med min hästs broddar. Det var snö och is förra veckan och då skruvade jag i broddarna och nu vill jag ta bort...
2
Svar
29
· Visningar
8 686
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har funderat en del kring detta med hur matsmältningen hänger ihop med dygnsrytmen. Om man vill att hästarna ska slippa vara utan...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka