Sv: Havsalger

Helt RÄTT, är det en fånghäst vi talar om så får man inte ge den för mkt hö och framförallt INTE ett kraftigt och proteinrikt hö!:bow:
Och om man är uppdaterad på fångforskningen så vet man att det INTE är protein som utlöser fång!

Det som är olämpligt är att förändra fodergivan plötsligt. En fånghäst har samma näringsbehov som innan den blev sjuk och den ska ha det täckt precis som alla andra hästar!

Sv: Havsalger

Och om man är uppdaterad på fångforskningen så vet man att det INTE är protein som utlöser fång!

Det som är olämpligt är att förändra fodergivan plötsligt. En fånghäst har samma näringsbehov som innan den blev sjuk och den ska ha det täckt precis som alla andra hästar!

Ja visst är det så, man ska ju inte riskera att få rubbningar i tarmfloran. Förhoppningsvis så vet de som har en fånghäst redan detta + allt annat som man måste tänka på om ens häst blir drabbad. Men det är bra att du tar upp det ändå tycker jag.:bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
578
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
645
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 963
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
804
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2