överbyggd

Sv: överbyggd

Enligt vissa veterinärrapporter och i böcker om hästars exteriör och prestation menar man faktiskt att det finns - åtminstone ett teoretiskt samband - mellan frambenshälta och överbyggdhet i bak.

Hur verkligheten ser ut är dock en annan sak. Det påstås också att överbyggda hästar ska ha svårare för samling. Själv ställer jag mig frågande till det. Lipizzanerhästar - även de på te.x. spanska ridskolan - är rätt så ofta överbyggda i bak - och de lär ju inte ska ha så stora problem med varesig samling eller hållbarhet!

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
508
Senast: iNHALE
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 273
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2