Vågar jag, och isåfall HUR, korta min kuses man..? bilder

Sv: Vågar jag, och isåfall HUR, korta min kuses man..? bilder

Mitt råd är att rycka manen, eller trimma med trimkniv. Klipp inte! Det blir inte bra, jag har gjort det misstaget. Lycka till! :)

och vad är det för fel på troll då? :p
nej, men vi tycker alla olika, det är tydligt!! man gör ju som man vill. sen får man ju se till vad hästen ska användas till och även vad den passar i. lyckligtvis växer håret ut igen...:banana:

Jag tycker nog att du ska rycka och följa halsens form.
fast inte kortare än det kortaste stället:D

Finaste klippningen är att raka från öronen, sedan fram en bit så man ser nackens form väl.. Sedan ska de vara långt, varför skapades annars den långa manen, om inte för att vara till hjälp mot flugor och knott m, m ;):p

rikspuckot Bison klipper allt med glädje, shettis, fjording, hbl, welsh cob what so ever :D Finns inget snyggare än en kort man o pannlugg, mina hästar ska inte se ut som troll.

Mest för din egen skull då va?? Tror inte hästarna har så mkt att komma med..:devil:

rikspuckot Bison klipper allt med glädje, shettis, fjording, hbl, welsh cob what so ever :D Finns inget snyggare än en kort man o pannlugg, mina hästar ska inte se ut som troll.

Hur lång tid tar det att tunna ur en shettis man för att få den att ligga fint kort och välansat på ena sidan? Blöder fingrarna när man är klar?:p

Hur lång tid tar det att tunna ur en shettis man för att få den att ligga fint kort och välansat på ena sidan? Blöder fingrarna när man är klar?:p

ABSOLUT!!" STÖRTBLÖDER!!!!":devil:

prova att stubba den :)

jag har tyckt att korta manar ser trista ut, och sparat ut min ponnys i tre år för att få den lång och fin (f.ö en ganska grov fux med bläs), men upptäckte att den inte växte så mycket på längden utan mest bredden. så jag fick en impuls för nån vecka sen att stubba, och det blev faktiskt skitbra! han passade mycket bättre i det, speglade hans personlighet lite mer, den långa var nog lite för romantisk för honom :D

om man stubbar en lång man får man klippa den väldigt kort först, eftersom den inte reser sig då den är van att ligga åt sidan. amiir hade en fjollig mittbena när jag fegade i början och inte tog tillräckligt mkt, men nu är den jättebra faktiskt. och en kort man växer ju ut relativt snabbt om man vill ha en lite längre till sommaren.

Liknande trådar

Hästvård Har precis ryckt mitt livs första man. Lärde mig hur man gör för sisådär 10 år sedan på ridskolan, men sen hamnade jag i ett...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: smallsteps
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 550
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2