Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård ser min häst knepig ut över ryggen eller inbillar ja mig bara... tycker att de fattas väääldigt mkt muskler.. kan han ha brist på nått...
2
Svar
20
· Visningar
1 623
Senast: CarolineNSV
·
J
Hästvård nu närmar det sig att skaffa den första egna hästen, men guuuud vad mycket det är att tänka på ! känner att jag hade rätt mkt koll på...
Svar
1
· Visningar
626
K
Hästvård Jag tror att min häst har fått svullna kotsenskidor (är dock inte säker), de är lika svullna på alla fyra. Nu undrar jag hur pass...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: Bison
·
Hästvård Min gammel kille har fått hov böld.:( Hovis var här idag men fick inte upp den så nu står han på box så att han inte skall röra sig för...
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Kallebus
·
H
Hästvård Finns det finns något man kan ta för att förhindra inflamation, stelhet och dyl i lederna? Tacksam för svar ;)
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: OuZ
·
C
Hästvård Bara kom o tänka på en sak. Hur är det med träningsvärk hos hästar? Blir de ömma precis som vi? typ ryggmuskler, ja alla. Har inte...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Hur blir jag av med Calles bogskav? Eftersom han går på lösdrift och är beroende av täcke nästan hela dygnet så har jag väldiga problem...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: lundborg
·
N
Hästvård Har haft veterinären ute För att vaccinera hästen. Stelkramp o invluensa. Kul sen kom räkningen 945kr!!!!! En häst två vaccin men...
2
Svar
32
· Visningar
3 032
Senast: Melynda
·
Hästvård Nu är jullovet slut och jag och Lauri är tillbaka på skolan,det regnar och blåser:( Idag när jag kommer till stallet så regnar det,vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 858
Senast: NovaAngel
·
Hästvård det e det läjligaste jag har hört :mad: såg en fjording som var helklippt itan täcke i snön, frågade om den brukade vara så och ja...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: gladaeo
·
Hästvård Nu är hästen nyskodd igen, andra gången med nya hovslagaren. Vad tycker ni? länkar till hela albumet.. om någon bild fattas så...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Shimzy
·
Hästvård I dag såg jag att mina hästar, shettis och Fredriksborgare fäller vinterpälsen!! i januari!!! i dalarna :crazy: De bor ute på lösdrift...
Svar
12
· Visningar
1 025
Senast: Sapone
·
M
Foder & Strö Kan man plasta om strobals hösilage till småbal? Är det några som provat? Dela med er av erfarenhet. Är det nån som köpt omplastat...
Svar
14
· Visningar
1 479
Senast: Gammeln
·
M
Hästvård Hur ska ni göra med era solexem hästar/Ponnyer i sommar?? själv ska jag låta henne va ute på natten gå in vid 10 på morrgonen stå...
2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: Millan_gulligast
·
Foder & Strö jag har problem, inte så allvarligt än men det kan ju bli det. min unghäst (f.2003) vägrar att minska magomfånget. Tidigare stog hon...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 428
Senast: sthu
·
S
Foder & Strö Jag undrar om ni kan gissa på ett ungefär hur mycket hösilage en islandshäst (strax över 300 kg, liten och nätt) får i sig per dygn? Hon...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Skuggabaldur
·
N
Foder & Strö Jag har en unghingst på 4 år och 1,70 i mkh som just nu vilar. Han är rätt grov till modellen men för dagen väldigt smal, går endast i...
Svar
7
· Visningar
841
Foder & Strö Tycker pålle behöver mer hull nu när jag rider fullt ut. Har inte haft henne mer än ett halvår, förra ägaren gav rejält mkt mer...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: kopparberg
·
Hästvård Imorgon ska de blir storm. Vi ska bort.... Vet i tusan hur jag ska göra med pollarna. E vana att vara ute i rusk o allt vad som kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 982
Senast: tinafinis
·
E
Hästvård Har kollat på hästar, och har hittat DRÖMHÄSTEN. Han är allt jag drömt om i en häst, snäll, vacker, välutbildad... :rofl: Men. För...
Svar
1
· Visningar
3 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka