Ska bli storm - vara inne???

Sv: Ska bli storm - vara inne???

Jag hade förberett mig för riktig storm men det blev faktiskt inte så illa. Jag har två hästar inne hela dagarna nu pga skada och de var ju förstås inne även i går. Den ena var dock inte riktigt som vanligt idag, verkade trött och hängig och ville inte äta som vanligt. Kanske trött efter allt vinande och knakande?!

Hästarna som går ute jämt var ute igår också med tät tillsyn och unghingsten tyckte att det var urkul! Sprang med svansen i vädret och såg kaxig ut. Det blåste så pass lite vid deras matplats att jag kunde lägga ut hösilage som vanligt. Det ena stoet, som är högst i rang, såg även hon trött ut idag så lite har det nog slitit på henne att passa på alla ljud.

Nog blåste det rejält...men, jag har en vall som sluttar mot en sjö mot öster så där hade mina det rätt lugnt. Såg dom nedanför stenmuren och det var hur lugnt som helst hos dom. Hade dom ute till ca 21. Här uppe rasade vinden rätt ordentligt och i skogen har vi fler vindfällen, ack ja. Jag höll mig hemma, skulle ha varit på årsmötet på klubben men vägrade ge mig ut. Räcker så väl med att ha varit ute i bilen under både Gudruns och Pers härjningar:cool:

Blåste gjorde det ganska rejält på förmiddan. Hästarna stog inne o åt, släpptes ut efter dom ätit klart o var ute några timmar

Hur var vädret nu hos alla??:
fick många ta in tidigare/låta hästarna stå inne??.
Eller var dte kanske träd som blåst ner hos er??.

Hos oss blåste det jädrans mycket, träd låg ju ner så vi ej kom ända fram till stallet. hästen fick stå inne då det är träd i hagen o så.
vi klarade oss från elendet!!! gick precis norr över oss. ja kom till o med tåget ja skulle med!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 681
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 881
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, det utlovas storm var jag bor. Har 2 hästar hemma. Häst A är helt ok med att stå på box, häst B hatar det enligt ägaren( har B på...
Svar
11
· Visningar
1 465
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 560
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna