Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Dagen innan vi skulle flytta till ett nytt stall fick en av hästarna i gamla stallet ringorm. Eftersom stallet då blev satt i karantän...
Svar
12
· Visningar
1 319
Senast: sunshine98
·
T
Hästvård Jahopp då är det kanske snart dags för min älskade lilla fjord att lämna jordlivet, det ser iaf inte ljust ut för honom. Jag har nu...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 593
Senast: coari
·
M
Hästvård Ni som har era hästar på lösdrift och som tränar/tävlar mycket, har ni täcke på era hästar i hagen dygnet runt? och rakar ni dom? eller...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Pigalle
·
Foder & Strö Sitter och ska räkna ihop en foderstat till en konvalicent. Men hur påverkas behovet av MJ och smrp när det handlar om en konvalicent...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: Bee
·
Hästvård Nån som har något tips på ett Starkt liniment utan alcohol? (värmande) Har innan använt blue lotion men testade det på mej sjäv idag...
Svar
13
· Visningar
3 804
Senast: Messy
·
Hästvård Är det någon som har provat Egusin till sin häst. Funkar det? Har "alltid" haft Pronutrin till mina hästar vid ev. magbesvär och det...
Svar
19
· Visningar
3 088
Senast: Pallas
·
R
Hästvård hej , min häst har en kula på halsensundersida. det är som om det inte är nått i den när man känner på den så är det som bara hud och...
Svar
5
· Visningar
685
Senast: sanna____
·
A
Hästvård Vad kan detta vara: Igår hade en (oskodd) ponny varit med på en uteritt, det var relativt hårt i marken då temperaturen var minus två...
Svar
16
· Visningar
1 471
Senast: krambanan
·
Foder & Strö Jag trodde att min gammelponny hade fått regnskållor under magen (utslag, svullen och öm) men igår slog det mig att problemen började i...
2
Svar
22
· Visningar
4 312
Senast: ponytails
·
R
Hästvård (flytta gärna om detta ligger fel) Jag vet att det är nästan ett halvår kvar till bete, men i alla fall. Hur mkt bete behöver en...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: rare
·
S
Foder & Strö Håller på och kollar på olika krafft- och mineralfoder nu. Några som heter Dodson och Horrel säljer örter och de har en blandning som...
Svar
16
· Visningar
2 715
Senast: Skuggabaldur
·
Foder & Strö Vi har ett fullblodssto som inte gillar lucern (varken pellets eller hackat strå), eller hon gillar inte alltför stora kraftfodermängder...
Svar
4
· Visningar
704
Foder & Strö Jag undrar ungefär hur mycket hö (kg) man får ut per hektar åkermark. Eller hur maånga storbalar hösilage får man per hektar?? Någon...
Svar
1
· Visningar
4 258
Senast: Strajder
·
Hästvård Om man sprutar en häst i en led (pga.hälta) med. tex. tuppkam, vad innebär det då för risker? Man har ju hört att man ska undvika att...
Svar
7
· Visningar
4 015
Senast: vigmir
·
R
Foder & Strö jag undrar hur mycket ensilage man ska ge till en häst? är det som regel så att man ger mer utav ensilage än utav t ex hö, eftersom att...
2
Svar
20
· Visningar
4 063
Senast: Hippo
·
S
Foder & Strö Håller på & räknar foderstat för fullt här, har upptäckt att många inte vill ha för högt MJ, HAr hört lite olika om varför det inte är...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Shimzy
·
Hästvård Min häst visar väldigt grav hälta på höger fram men är varken svullen eller varm någonstans på benet. Vad kan det vara som gör henne...
2
Svar
32
· Visningar
9 044
Senast: Paulsan
·
Hästvård Jag har en fundering angående min shetlandsponny. Hon känns inte helt 100 nu i sin kropp, jag kan inbilla mig för det är jag väldigt...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: _moa_
·
H
Hästvård Ute i god tid. Vad kan man göra för att "dämpa" nyårsfirandet för raketrädda hästar? Jag tänder upp hela stallet, har radion igång...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 716
Senast: jojjogalopp
·
E
Hästvård Vi har en häst som inte vill äta, knappt dricka, är hängig och likgiltig inför allt. Han stod på klinik i några dygn där de kollade allt...
Svar
3
· Visningar
1 624
Senast: gazira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka