Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Vårat russ fick för några veckor sedan ont i framhovarna efter en skoning. Hovslagaren kom ut och skodde om men ponnyn blev inte bättre...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 077
Senast: vigmir
·
Hästvård Funderade lite med min lghkompis idag om hästar som lever som vildhästar. Tar man en häst som inte har mask (alltid avmaskad och bytt...
Svar
2
· Visningar
719
Hästvård Jag behöver hjälp och råd av er med hästar med headshaking syndrome. :bow::bow::bow: Efter att ha suttet och läst igenom ett antal...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 173
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Hej en snabb fråga här, är japanska körsbärsträd giftiga för hästar? Stallägaren har en massa träd som de dragit upp som hästarna hade...
Svar
4
· Visningar
6 130
Senast: lady_vip
·
Hästvård Är nyfiken.. Hur resonerar ni? Är det bättre med ett täcke som är lite för stort eller lite för litet?
Svar
10
· Visningar
1 029
Senast: jojjogalopp
·
G
Hästvård Hej ! Min häst trampade på en sten för ett tag sen.. Fick då Tjära av hovslagaren för att inte komma in bakterier osv. Det funkade inte...
Svar
14
· Visningar
1 281
Senast: fraaida
·
Hästvård Min ponny har en hovböld aom håller på att läka ut, och i det här härliga lervädret behöver hoven så klart skyddas under läkningen...
Svar
5
· Visningar
2 147
R
Hästvård Känner att en koll av min häst kan vara bra. Jag kan inte se nån rörelsestörning eller så med blotta ögat men ett par saker har fått mig...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Fredag
·
H
Hästvård Har hört att det ska vara skadligt att linda benen med elastiska lindor. Att det hästen ska vara lindad med fleecelindor när de är...
Svar
8
· Visningar
3 364
Senast: Ellyne
·
M
Hästvård Idag när jag skulle longera min häst märkte jag att hon var halt!:eek:PÅ frambenet dessutom!Hon stapplar och jag tror inte de är ngågon...
Svar
14
· Visningar
1 798
Senast: Millan_gulligast
·
2
Foder & Strö Jag blev rätt fundersam idag. Jag har köpt ett hösilage som jag är nöjd med på alla sätt. Han som producerar det är en duktig och...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Strajder
·
J
Hästvård Kanske ligger tråden fel? I dag kommer hovslagaren och jag vet inte vilka skor jag vill ha på.. vädret är ju så...konstigt! I går...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: JenniferBatten
·
Hästvård Har letat lite på buke här man hittar inget bra tycker jag. Vi har en häst i stallet som för ca 2 månader sen fick små sår i ansktet...
Svar
16
· Visningar
2 150
Senast: charmant
·
I
Hästvård Hallå ni som använder halm som strö. Hur mycket går det per häat och box på ett ungefär. Jag förstår att det är svårt att säga exakt då...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Madelene
·
H
Foder & Strö hej jag har ett varmblod som är snart 22, han kan verkligen inte hålla hullet. så tänkte ge honom kornkross, men då har inte min...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: HelenaHandberg
·
K
Hästvård Hejsan! Min häst har fått på senaste tiden uppblåst och öm mage, bajset är ganska hårdpackat. Har gett henne olja men då skiter och i...
Svar
5
· Visningar
3 595
Senast: Kizzy Confident
·
Foder & Strö Min häst äter 1,5 kg lusern pellets och nu tänkte jag öka givan lite med hackat strå, tänkte att han ska få 1 kg. Men hur försiktgit bör...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Explosion
·
C
Hästvård min häst hade idag en varm hov, på insidan av frammbenet, hon har snösulor och vi har inga skydd på vanligtvis. kan jag fortsätta träna...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Muehh
·
S
Hästvård Har nyligen fått diagnosen spatt på min häst och just nu har han givetvis smärta. Har nu fått höra från flera håll, veterinär och de med...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: Stopek
·
Hästvård Funderar på att köpa boots till min häst. Surfade runt och fann cavallos simple boot. Någon som har erfarenhet och vet var man kan köpa dem?
Svar
2
· Visningar
739
Senast: eppelskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka