Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Undrar om det är någon som har tips på vad man kan göra om en häst gnisslar tänder. Har kollat tänderna två gånger och det är inget fel...
Svar
14
· Visningar
9 960
Senast: TantEster
·
S
Foder & Strö Har börjat ge min häst linfröolja och hon gillar det inte. Första gången man ger det med nåt nytt (t ex första gången hon fick det...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Skuggabaldur
·
L
Hästvård Ja, de som läst min tråd om shettisen som verkades helt tossigt kan ju bakgrunden, men tar det lite snabbt i alla fall: Jag har ett...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
17 580
Senast: Lord Owen
·
Foder & Strö Har hört att E-vitamin är bra för muskeluppbyggnad men hur vet man om hästen får för lite E-vitamin ?? Vet oxå att det inte är bra att...
Svar
9
· Visningar
1 244
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hästen skoddes idag vid 13-14 tiden. När jag kom till stallet kl 16.30 så såg jag att hästen var lite oren när hon gick ur boxen...
Svar
8
· Visningar
1 476
Senast: Andorra
·
G
Hästvård Någon som har hört talas om det eller kanske behandlat sig själv eller sin häst med det? Hjälper det?
Svar
10
· Visningar
2 364
Senast: Damp_
·
Hästvård mitt realtivt nyköpta sto antar att hon aldrig blivit klippt innan skakar, sparkar gör allt för att komma undan vi bremser han ger henne...
2
Svar
23
· Visningar
2 626
Senast: Luna10
·
T
Hästvård Mitt sto har "varit" krubbitare/svalt luft,och väldigt aktivt vad det gäller detta,MEN efter en op i v knä bak,har hon i princip lagt av...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Jeps
·
A
Hästvård Min c-ponny har varit sjuk sedan söndags 20/1. Feber, aptitlöshet, lite hosta, lite snorig. Haft ute vet. 4 ggr +varit på Strömsholms...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Ylva86
·
Hästvård Vad gör ni egentligen med era hästars hovar? Vad är egentligen skillnaden på typ hovfett, hovolja, hovtjära och sånt? När behöver man...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 059
Senast: c0pyright
·
P
Hästvård Någon som har något bra tips på vad man kan göra för att förhindra skav. Min häst har fått skav på bogen efter täcken och på ryggen...
2
Svar
36
· Visningar
4 066
Senast: pooutinoouti
·
K
Hästvård Har en 10 årig vbl som gått som ridhäst hela sitt liv då han endast tänades till trav då han var inget att ha, p.g.a. av långsamhet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 261
Senast: c0pyright
·
M
  • Låst
Hästvård jag har ett sto som har stått nu i ca 1år pga fång och att hon har varit halt,körde henne innan ca 1timme pergång 4dagar i veckan...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Boj
·
S
Hästvård Tänkte höra om det finns någon lag på hur stor en hage bör vara? Har ett par grannar som jag anser har en alldeles för liten hage för 3...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 971
Senast: sandrabjelkelov
·
P
Foder & Strö Vad gör jag med en häst som är kräsen på maten och dålig på att äta grovfoder? Jag har uteslutit problem med tänder eller mage och...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: vickis-pajala
·
K
Foder & Strö Är det nån som känner till något om Red Mills? Vad innehåller det och vart kan man få tag på det? Vilka olika sorter finns det? Tack...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Cissi_K
·
Foder & Strö Hej! Priserna på foder har skenat iväg :crazy: och det skulle vara intressant att få veta vad bukefolket betalar för korn i dagsläget...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Cissi_K
·
M
Foder & Strö jag e tvungen att köpa hö från någon annan nu,men mina ponnyer e väldigt känsliga vid foder ombyte,så jag undrar hur ska jag göra? ska...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Pantalon
·
Foder & Strö Två frågor, först och främst, som rubriken; - kan betfor ligga för länge i blöt? Och vad händer då? - hur länge brukar ni ha betforet...
Svar
9
· Visningar
1 426
Senast: Ponny mamma
·
M
Hästvård Hej! Det är så att jag ska på ridläger med min häst i sommar och den ska släppas i samma hage som massa andra hästar från olika...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna