Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad kan det ligga för orsaker bakom till att en häst snubblar mycket?
2
Svar
23
· Visningar
4 594
Senast: Josefemma
·
W
Hästvård NÅGON SOM HAR NÅGRA BRA TIPS AV BEHANDLING AV MUGG HAR PRÖVAT PRECIS ALLT TRO JAG HÄSTEN HAR HAFT KRAFTIG MUGG SEDAN AUGUSTI 07:confused:
2
Svar
27
· Visningar
2 680
Senast: Josefemma
·
Hästvård Huden blir knölig och pälsen ramlar av. Detta på benen går väldigt fort har kommit på ett par dagar och redan är det stora fläckar med...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: FadeAway
·
P
Foder & Strö Jag har ett hblsto under inridning. Hon är 4 år, haft föl 07, avvand idag;) Så, jag vill ju bygga lite muskler som hon inte har, (nu får...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: prallan
·
Foder & Strö Nå tips om vad man kan ge en häst som är väldigt svår född.
Svar
14
· Visningar
1 148
Hästvård Någon som har en ide om varför en 11 årig välmusklad häst från en dag till nästa blir passartad i skritten? Traven låter ren och ser...
Svar
9
· Visningar
1 279
Senast: Shaggy
·
A
Hästvård Konstig fråga kan tyckas men min häst har varit sjuk i en veckas tid och har succesivt börja äta igen. Han är uppe i ca 3 kg hö om...
2
Svar
31
· Visningar
17 152
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Om det inte är en VÄLDIGT tidig och konstig 'våranorexi' så är jag helt lost vad som hänt. Men plötsligt äts det förbaskat dåligt i...
Svar
10
· Visningar
980
Hästvård Min häst skoddes om i onsdags och då med samma snösula som innan. Idag har den lossnat från den ena framskon. Den har lossnat bakifrån...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: axel
·
Hästvård Står helt still i huvudet och vi måste bestämma oss den här veckan. Jag och en kompis ska skriva våran C-uppsats (tror jag det är...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Hippo
·
Foder & Strö Hade en kul diskussion med min lghkompis idag. Hon undrade om en häst som lever under perfekta förhållanden (lös på en stooor ö, alltid...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: Bubbla
·
H
Hästvård När kan man röntga en häst och säga att tex. lösa bebitar ej kommer mer? Funderar lite om jag skulle ta och röntga min 06.a efter...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: axel
·
E
Hästvård Sitter och skriver instruktioner utifallomatt man vill ha hjälp i stallet nån gång. Och det är många som inte vet hur man ska spänna på...
Svar
17
· Visningar
3 102
Senast: arabia
·
A
Hästvård Min häst är sjuk. Tror han fått någon förkylning/virus. Varit i kontakt med vet och varit inne på Strömsholms djursjukhus. Fått...
2
Svar
21
· Visningar
5 345
Senast: afsana
·
Hästvård Jag blir inte klok på min ponny jag har .. damen i fråga, är en russtravare har haft henne sedan dagen före midsommar -07. Hur som...
Svar
15
· Visningar
1 546
Senast: bubbel
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd. I går skoddes hästen. Tre timmar senare är hästen halt, och ett par timmar senare till är hon blockhalt. Vi...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 345
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Mammsen min kommer ner till mig här på skolan om några veckor, och då ska halvblopdstanten badas för att vara fin vid besöket. Det är ju...
Svar
12
· Visningar
4 916
Senast: Angely
·
Foder & Strö Måste höra mig för om Hösilage ni som använder det. Stå i ett stall som var och en köper sitt eget grovfoder.Tycker det är jätte bra...
Svar
19
· Visningar
1 442
Senast: B070715
·
E
Hästvård har en häst i stallet som nu är lite svampig på ena bakbenet vid kotan och några cm upp, de varierar väldigt beroende på vad de är för...
Svar
3
· Visningar
1 356
Senast: _Ego_
·
A
Hästvård Har hört att saltsten i boxen inte tillgodoser en hästs saltbehov? Har en c-ponny. Hur mycket extra salt tycker ni att han behöver...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 772
Senast: Royal_724
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023