Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hejsan! Vi har skaffat oss våran första häst nu, jag och min dotter. Vi är inte sådär jättekunniga men hoppas att med lite hjäp så...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: diny
·
Hästvård Bakgrunden till denna tråd är alla andra mängder av trådar i ämnet och främst efter gårdagens beskrivning av hur det kan gå med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 128
R
Hästvård Jag bannar mig själv, så jag behöver inte skäll från någon annan. Saken är den att jag flyttade min häst igår, och inför flytten hade...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 218
Senast: Fahlis
·
Foder & Strö Hur stor giva i volym (liter) räknat är okej att ge vid ett och samma tillfälle, under förutsättning att stärkelse etc ligger på vettig...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
S
Hästvård Jag har en tysk import som jag köpte för 2 år sedan och som verkar ha problem med ryggen. Förra året i december tog jag ut veterinären...
2
Svar
34
· Visningar
3 631
Senast: C_L
·
Hästvård har ni nånsin hört talas om en infektion/virus som gör så att benen (och i ibland kroppen) svullnar? mitt sto står med svullna ben...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: flashlight
·
M
Hästvård jag har gjort något så dumt, klantigt och okunnigt så det finns inte. jag köpte en häst för ca 1 år sedan som jag delar med min...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Mtv
·
  • Låst
Hästvård Hur har ni gått till väga? Våran blev friskförklarad 22/11-07 efter att blivit skadad midsommarhelgen. Vi har fått leda/skritta honom...
Svar
2
· Visningar
1 398
Senast: ankic
·
Å
Hästvård Hej! Jag känner en som fårgade mig en gång vad hon skall göra med si häst.. Hon sa att förra ägaren sa tt hästen lätt blir ganska...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: fetange
·
K
Foder & Strö Vad står era engelska fullblod på för foderstat? Jag har precis köpt ett engelskt fullblod och räknar nu på en foderstat som jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 192
Senast: SomethingLovish
·
S
Hästvård Hej! Min häst blev halt här om dagen. Vi funderar över om det kan vara sömtryck :confused: Han blev skodd i måndags och hältan visade...
Svar
13
· Visningar
10 881
Senast: hillevie
·
Hästvård När jag hämtade grabben från hagen ikväll gick han på tre ben:crazy: Svullen i senan höger fram och varm i hov och kronrand. Ringde vet...
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: Lina_kj
·
Hästvård Min kille är inte glad idag, äter ingenting och bara står vid ingången i hagen. Han ville inte ens ha havre förut. :( Han bästa vän...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: YorkWann
·
S
Hästvård Vår häst har fått diagnosen magkatarr. Han har blivit ordinerad Pronotin (magvänligt foder i hinke) och medicinen GastroGard. Den är...
Svar
13
· Visningar
6 411
Senast: iino
·
S
Hästvård Ja, jag vet inte vad det heter på svenska, men alltså innan idag så kom jag förbi en video på en sida där videon visade "how to strap...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: SomethingLovish
·
Hästvård Pållen har förmodligen trampat sig fram med bakre hov utrustad med boddar :crazy: Såret och jacket sitter precis (ska försöka förklara)...
Svar
8
· Visningar
2 077
Senast: Pallas
·
Foder & Strö Är detta tillräckligt för 450 kg kroppsvikt? 550 kg kroppsvikt? Jag är tyvärr inte duktig på just vitaminbehovet, har alltid lutat mig...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: a1agnlju
·
Hästvård min häst är avställd nu pga sjukdom, och givetvis fläskar hon på sig! hon är eg en smäcker travardam som nu har fått en kula på magen...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: arabia
·
M
Hästvård En liten fråga från nybörjare. Hur mycket strö bör man lägga i boxen om golvet är av betong? Torvströ alltså. Intresserad av att veta...
Svar
14
· Visningar
1 559
Senast: LaMaya
·
Hästvård Remonthälta/Växtvärk. Vad har ni för erfarenheter?
2
Svar
20
· Visningar
7 154
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka