Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Har haft jätteproblem med mugg på min häst nu i vinter. Olika behandligar har provats så som div antibiotikabehandligar. Inget har haft...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: janis
·
F
Hästvård Hästen har ett ca 2 cm långt sår på insidan av bakbenet. Uppstod för 2 dagar sen. Såret är torrt och fint men tyvärr så är det svullet...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: FidoDog
·
Hästvård Hur behandlar man en häst mot soleksem på bäst sätt?
Svar
12
· Visningar
5 420
Senast: MinIan
·
Hästvård Hörde talas om det här och blev väldigt fundersam. Vildhästskoning? Skor man plötsligt vildhästar? Jag är mycket skeptisk till alla...
Svar
12
· Visningar
1 435
Senast: Snuffsan
·
Foder & Strö stämmer det att en häst på 19 månader eller mer räknas som "vuxen" i kvotsammanhang? har alltid fått höra att en unghäst ska ha en...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Antiqua
·
H
Hästvård (Flytta tråden ifall den ligger fel) det är så här att jag skall köpa unghäst snart (2-3år gammal) och jag undrar: Vad skall...
Svar
12
· Visningar
3 441
Senast: ako
·
Hästvård Min kära Frans fick fång dagen före julafton. Stod på Finadyne i 8 dagar och blev smärt-och pulsfri. Det går ca 2 veckor så får han...
2
Svar
20
· Visningar
3 209
Senast: Emmah.S
·
Foder & Strö Risken är väl minimal men jag provar att fråga iallafall.... Är det någon som jämfört och hittat ett kraftfoder som är likvärdigt med...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: wrangler
·
M
Foder & Strö Jag ska köpa ett antal utvalda örter till min häst och ge under en period för att stärka hennes immunförsvar. Jag har valt ut maskros...
2
Svar
21
· Visningar
3 356
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hallå! behöver lite hjälp av er här på buke angående foder.... HAr fått hem foderhästen nu:love: men han behöver bygga muskler och gå...
Svar
19
· Visningar
1 176
Senast: nixa 324
·
J
Hästvård Vi har en inackordering vars häst fått en hovböld efter att ha delvis trampat av sig skon o sedan trampat på skons sidokappa. Nu har...
2
Svar
23
· Visningar
14 654
Senast: simpan
·
D
Hästvård När jag var ute och red för 9 dagar sedan på eftermiddagen vid skymningen så trampade min häst sig på något, en vass sten eller...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: hillevie
·
Hästvård Har precis fått hem en ny häst och upptäcker att den tuggar bussar, och nu menar jag inte några små tussar utan vi pratar långtradare...
2
Svar
29
· Visningar
4 162
Senast: hursomhelst
·
Svar
2
· Visningar
778
Senast: mumrikan
·
L
Hästvård Är det fler som varit md om det? Min häst blir lös i magen lite till och från under vintern, under sommaren är det inga problem. Oftast...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: lilla e
·
A
Hästvård Hur märker man att hästen är klapphingst! Och isåfall vad ska man göra åt det? Min vallack har blivit väldigt hingstig på senaste...
Svar
14
· Visningar
7 785
V
Foder & Strö Någon som är duktig på hästens matspjälkning? Kraftfoder ska man ju helst inte ge allt för mycket på en gång, då det främst bryts ned i...
2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: cristobal
·
Hästvård Lillkillen kom in för ett tag sen med en ganska skum svullnad på framsidan av kotan. Svullnaden är enbart på framsidan, men känns mer...
2 3
Svar
40
· Visningar
14 400
Senast: Speedway
·
Hästvård Håller på med strålröta. Jag tjära och trycker in äcklig tjärgegga i strålens sprickor. det har varit värre och tjejen som äger honom...
Svar
5
· Visningar
743
Foder & Strö Ger ni mer hö när det blir kallare? För liksom, om min häst ska ha 10 kg hö när jag räknat ut hans foderstat, och det blir för mkt med...
2
Svar
26
· Visningar
3 320
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka