Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Alltså, är silage alltid bra för bronkithästar, eller kan det finnas bra och dåligt silage? Om man gör en grovfoderanalys, vad är det...
2
Svar
36
· Visningar
2 585
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Vilka ensileringsmedel rekommenderas till häst och vilka rekommenderas inte? Här där jag bor ger man många hästar samma silo som...
Svar
17
· Visningar
1 502
T
Foder & Strö Ja om hästen ska stå på fri tillgång på mineraler, vilka mineraler ska man då ge dom och hur ges dom? Har häst på lösdrift,om man ska...
Svar
15
· Visningar
1 109
Hästvård Hur skyddar ni broddhålen när ni broddar av? Är det fortfarande med bomull eller finns det nyare knep?
2
Svar
22
· Visningar
2 143
Senast: EQL
·
W
Foder & Strö jag har lite funderingar kring fodret till "mitt" varmblod. Jag är själv, ärligt talat, inte så jätteinsatt i foder (är medryttare så...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: walli
·
Hästvård Syrrans pålla har fått korsförlamning. Vad ska vi göra? Jag har sagt att hon ska ta bort all kraftfoder och hålla hästen varm...
Svar
19
· Visningar
4 085
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Jag har hö till mina hästar i uppskattningsvis en månad till. På grund av vädret har jag haft mögel i en del av höet, och jag vill...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: raggsock
·
P
Foder & Strö Hejsan. Jag undrar om det finns någon med några bra tipps till mig? :confused: Jag har sedan tidigare en nordis som ABSOLUT INTE...
Svar
11
· Visningar
957
Foder & Strö Vad är lämpligt att ge som kraftfoder.. om man vill få upp hullet, vill få blank hårrem, vill inte riskera att få gallor, Vill inte...
Svar
1
· Visningar
611
Foder & Strö På en unghäst född -06, räknar man då dess behov av mineraler osv på beräknad vuxenvikt eller på nuvarande vikt? Hur mycket skulle ni...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: aramis
·
Hästvård Börjar fundera på om mitt sto har någon typ av problem åkomma eftersom hon ställer benen väldigt långt bakom sig när hon skall kissa...
Svar
6
· Visningar
1 587
Senast: a1agnlju
·
K
Foder & Strö Hei! Jeg har en kaldblodsvallak som jeg har hatt hjemme siden sommeren. Han var veldig kraftig musklad da jeg fikk han. Jeg red ikke...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: KorsmoLappen
·
S
Hästvård Jag har, som ni kanske läst tidigare, haft ambitionen att bli fodervärd på min fd sköthäst som jag hade som unghäst (medan han va...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Ponnytant
·
M
Foder & Strö Hej, mitt 8 månaders föl har varit lite lös i avföringen till och från. :confused:. Inte jätte löst men det har inte den fasta...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: virrpANNA
·
D
Hästvård Hej! Jag undrar om det finns nån som har erfarenhet av detta hos unghästar. Har förstått att det inte är helt ovanligt. Min kille...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: LuckyBoy
·
Hästvård Ja,nu vill jag ha tips/råd av er! Har ett sto,haft henne i 8 år och ALDRIG varit halt/sjuk:love:,och det är ju på sjukdomar/skador man...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Ponnytant
·
Hästvård Måste bara reflektera över en sak med er. Har två hästar i stallet varav en har blivit sjuk och de misstänker influensa. Den andra är...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Pinkilly
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för mineraler? vad betalar ni? hur mycket ger ni? Jag har köpt pelletrerade från krafft men de börjar bli dyrt då...
2
Svar
27
· Visningar
3 590
Senast: stranger
·
Foder & Strö Har fått förslag på att man kan ersätta korn med svarthavre. Stallägaren har köpt in svarthavre från foderleverantören som tydligen var...
Svar
7
· Visningar
1 896
Senast: Linna
·
I
Hästvård Några hästar i stallet har fått "mystiska utslag" Det började med att en häst fick hela "Bogen" (där man spänner täcket) full av små...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: iiddaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka