Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård De senaste två veckorna har hästen kommit in från hagen med nya sår varje dag. Det började med en spark på bakbenet som resulterade i...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 827
Senast: Qodrofenia
·
D
Hästvård Fick just en räkning från veterinären som i förra veckan var upp till stallet och vaccinerade mina hästar. Jättedyrt. Är det så himla...
2
Svar
25
· Visningar
2 200
Hästvård Igår fick jag åter det tråkiga beskedet att min hästs gaffelbandsskada återkommit för 3:e eller om det är 4:e gången. Allt började iaf...
Svar
2
· Visningar
1 669
Senast: Minnaa
·
Foder & Strö Har sökt bland dom andra trådarna men inte funnit det jag sökt, hänvisa mig gärna till en annan tråd om jag upprepar en gammal fråga...
Svar
12
· Visningar
1 416
Senast: Lina_kj
·
Hästvård min häst skada sig fram på frambenet (mitt på skenbenet) såpass att det måsta sys. hon har haft boxvila fram tills imorrn då hon får gå...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Falkenrally
·
B
Hästvård Hej!:) När jag tog in min häst från hagen en dag så var hon varm om kotan. När man tog på kotan så ryckte hon upp hoven. Hon var inte...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Bellina
·
Foder & Strö Vad tycker ni om dessa värdena? hur hade ni fodrat till ett föl på 7 månader? 2007: TS: 78.9 Energi: 7.90 MJ/Kg Smältbart...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: jessivega
·
N
Hästvård Hej! vill höra era åsikter och erfarenheter att kastrera äldre hingst? Min vet e lite emot o kastrera såppas gammal men han gör de om ja...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 467
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Min pålle har vilat i 2-3 veckor då jag är skadad och inte kan rida. Vi har dock lekt i ridhuset+ att jag ridit några gånger ändå, men...
Svar
4
· Visningar
794
R
Hästvård Hejsan!! Jag skulle behöva klippa min madan då hon svettas ganska mycket!!! Hon skulle behöva klippas på hals å mage.... men inte...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: juvelen
·
U
Hästvård En häst som magrat otroligt och har mycket mjäll i hela pälsen och är ledsen..vad kan det vara för fel??
Svar
8
· Visningar
1 090
D
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt eller vad, men jag är bara så frustrerad nu! Min ögonsten skadade sej allvarligt i oktober, har haft...
Svar
12
· Visningar
1 036
Senast: Duplica
·
L
Hästvård Jag har en shettis gär hemma vid namn Ida. Alltid innan nu har hon varit snäll glad och pigg. Men nu plötsligt har hon börjat bli slö...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Tussilago
·
M
Hästvård Hej, Min pålle har haft en kal fläck (inget hår) under pannluggen. Alltså under "pannluggsfästet". Han har haft det sen i somras, jag...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: gazira
·
Foder & Strö Skulle vilja ha tips på foder eller fodertillskott med höga värden av protein. Gärna med ungefärliga priser också! Vad finns det att...
2
Svar
35
· Visningar
2 589
Senast: oki
·
Foder & Strö Som titeln säger, kan en felaktig kalcium/fosforbalans leda till att en unghäst växer sämre än den ska? Främst då underskott..
Svar
5
· Visningar
1 742
Senast: Ljulius
·
Foder & Strö Förösker räkna ut en foderstat men blir bara förvirrad... :confused: Hur mkt vitaminer och mineraler innehåller hösilage ?? och är...
Svar
12
· Visningar
1 205
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jag har bara en liten fråga ang besök på Ultuna om jag behöver en medhjälpare? Atg kliniken jag var på tidigare hade ett krav på att...
2
Svar
26
· Visningar
2 300
Senast: horsemanship
·
Foder & Strö Har självfallet sett hästar som tycker om att gnaga lite på boxväggar, träd och stolpar o.s.v. Men har nu fått en epidemi av detta...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 649
Senast: Molin
·
Foder & Strö Städade vid höet idag och det va mycket hö som ramlat ner mellan spjälorna! Alltså, jag har mina balar på ett glest, upphäjt trägolv så...
Svar
12
· Visningar
1 283
Senast: c0pyright
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna