Trädätare!!!

Sv: Trädätare!!!

KL
Hästars tänder växer- gnagare. De behöver alltså gnaga när inget bete finns.
Om de äter på Tall, brukar det vara ett symptom på besvär i kroppen.

Vi har ingen tall i hagen hos dem bara enbuskar och om dem går lös på dem vet jag inte om min pappa kommer att låta dem leva länge :rofl:

KL
Hästars tänder växer- gnagare. De behöver alltså gnaga när inget bete finns.
Om de äter på Tall, brukar det vara ett symptom på besvär i kroppen.

Till ex, vilka symptom ger det?

När de mår dåligt. mina åt det i somras, när de hade leverförgiftning.
Åt på allt. Även stolp, vilket de aldrig gör sommartid annars.

enris är nyttigt, men inte önskvärt kanske........

Varifrån kan dom få leverförgiftning? Vatten? Foder? Annat...?

Jag pratade med en botaniker, som menade att det knappast var växten i sig, utan en svamp eller dylikt.

Jag pratade med en botaniker, som menade att det knappast var växten i sig, utan en svamp eller dylikt.

OK det visste jag inte. Jag vet att det finns många skadliga svampar och kanske andra organismer (?) som lever på växter. Men trodde faktiskt att det var växten som var giftig,där ser man.

Min kära dam har bröjat käka på paddocks räckerna, alltså staketet, träplankor :mad: Det är faktiskt irriterande, oftast gör hon det när hon vill visa att hon vill in lr har tråkigt.

Men iaf, man blir ju tokig, det är inte ens vackert!!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 122
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 076
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka