Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fastnade i staketet vid 16.30-tiden. Han skulle hoppa över och fastnade med bakbenen. Hur lång tid tar det innan eventuella...
2
Svar
20
· Visningar
1 805
Senast: satanic
·
Hästvård Hur ofta kommer ni att använda er utav detta när avmaskningsmedel är receptbelagt ;) Om man skickar in ett träckprov o det visar sig att...
2
Svar
20
· Visningar
5 163
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min foderhäst har fått en spark på höger has och har en liten fraktur (flisa borta) som involverar nedre glidleden. Han skall stå i...
Svar
12
· Visningar
1 591
Senast: Alexandra_W
·
L
Foder & Strö Är de någon som har tagit hjälp av Kraffts foderexperter för att räkna ut foderstat? Nöjda? Andra erfarenheter? Vad vill de att man...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: Smallgot
·
Hästvård Hur tror ni det kan komma sig att olika hästar på samma ridnivå på ett ungefär och ålder verkar ha så olika lätt/svårt att återhämta...
2
Svar
21
· Visningar
2 478
Senast: mackan
·
A
Hästvård *Långt* Idag kom jag till stallet, tog in min häst och ställde henne i gången. Där stod hon och väntade snällt på att min syster...
2
Svar
28
· Visningar
5 176
Senast: TantEster
·
Foder & Strö ..behövs här. Pojkvännen tänker prova på att programmera ett foderstatsprogram för min skull och han (och jag) undrar lite om vilka...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: Belethien
·
Foder & Strö klarar av det... Just nu går min dam (connemara, dponny, sto, 14) på 1liter kornkross morgon och kväll och det får hon ändast för att...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 241
Senast: lillen123
·
J
Hästvård grannens varmblod 19år har hafft någott konstigt på kroppen nu ett tag, Hon började få en stor bula mellan tuttarna sen längre fram...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: jojjogalopp
·
G
Hästvård Har hört att man i stora stall, särskilt galopp- och travstall där det cirkulerar många hästar, desinficeras krubbor och vattenkoppar...
Svar
14
· Visningar
2 865
Senast: Dingelass
·
S
Hästvård Min känsliga halblodsvalack började få skav från det mesta när vinterpälsen tog över:( Skav från skydd/täcke går att lindra med...
2
Svar
35
· Visningar
2 908
Senast: Sandran
·
S
Foder & Strö Jag suger verkligen på detta, men vi fick en analys på vårat vinterhö i höstas som ser ut såhär: Torrsubstans: 60 % Smältbart...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: Sandran
·
Hästvård jag tänkte förkovra mig i den ädla konsten att verka och sko :D ge mig lite tips på va jag kan läsa, för att förstå hästens anatomi...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: alke_
·
M
Foder & Strö Finns det någon som vet om man kan köpa fodermorötter nu? Jag bor i skaraborg och vill naturligt vis köpa dom i närheten. :banana:
Svar
2
· Visningar
1 640
Senast: mizz
·
J
Foder & Strö Hej, Jag blir lite orolig... Mitt dräktiga sto som ska föla 19 mars, rör inte sin saltsten i sin box överhuvudtaget! De andra...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: jezzibell
·
Z
Foder & Strö Någon som vet något om det??? Så att kraft ska börja/har börjat med müsli foder. Men jag hittar ingen info om den på Krafts...
2
Svar
21
· Visningar
4 135
Senast: ajax85
·
Hästvård Hur kan sånna ha uppkommit? Vi har en häst som är ung, och har haft mycket problem med munnen, nu visade det sig att hon har...
Svar
10
· Visningar
1 189
Senast: Kaareninah
·
L
Hästvård Kanske hamna lite fel vet inte annars vart jag skulle lägga den. Alltså jag är så himmla tacksam ponnyn har varit allvarligt sjuk och...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: Niantrezz
·
P
Hästvård Hej, jag har bara en enkel fråga, ska man ta bort både avföring och urin vid mockning? Min kompis struntade i urinen, är detta fel?
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: Arabizar
·
S
Hästvård Min lilla plutt måste nu efter en seg hovböld ,som nu är gipsad ,ha boxvila några dagar bortsett från korta promenader på torrt underlag...
Svar
5
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka