Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som vet ungefär vad en skopa (liter) lusern väger? Kan inte vara mycket, eller hur? 0,3-0,4 kilo eller något sådant?
Svar
11
· Visningar
4 866
Senast: bigganl
·
R
Hästvård Jag blev så grymt arg när jag gick in på Apotekets hemsida och skulle kolla om de hade avmaskningsmedel. Vad möttes jag av? Jo, jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 335
Senast: pinky
·
P
Hästvård Min HÄst (arab) Har SÅ Otroligt LÄtt FÖr Skav, Helst PÅ Vintern. Jag Har FÖrsÖkt Det Mesta (bogskydd Mm), Men Ingenting HjÄlper :( Han...
Svar
16
· Visningar
1 132
Senast: heidi maria
·
Hästvård när min häst vetrinärbesiktades så stod de på pappret att han hade gallor båda bak, vad är de? hur får jag bort de? eller läker de av...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Cissi_K
·
Z
Hästvård Hej jag undrar hur ofta man bör ta ut tandläkare eller snarare hur lång tid brukar det gå innan ni tar ut till era hästar? När jag har...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: SoffiProppi
·
A
Hästvård Min häst hade ett litet balltramp på höger fram ikväll när jag tog in honom, det var litet, knappt som halva min lillfingernagel, inget...
Svar
9
· Visningar
1 380
Senast: månFare
·
Hästvård Hittade en tabell i en hästtidning för länge sedan där man kunde mäta vikten på hästen med ett måttband. Det var alltså inget...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Nitronom
·
M
Hästvård Sålde min D-ponny för ca 1-1,5 år sedan, en fredriksborgarkorsning på 10 år. Jättefin tjej som ÄLSKADE att hoppa.. Jag tävlade henne upp...
Svar
11
· Visningar
1 470
Senast: wildrose
·
Foder & Strö Om man ska fodra med halm, vilken sort ska man då ge? Eller spelar det ingen roll? Har nämligen för mig att jag har hört att det var...
Svar
11
· Visningar
1 527
Senast: Thinkle
·
Hästvård Efter skada ? Våran har fått gå själv i egen hage nu fr. midsommar pga gaffelbandsskada, han blev friskförklarad i November. Har nu...
Svar
13
· Visningar
1 354
Senast: ankic
·
M
Hästvård Har fått diagnosticerat en hovbensfissur/spricka i hovbenet på min häst. Den går inte ändå upp till hovleden, den sitter på utsidan...
Svar
17
· Visningar
4 529
Senast: Bialitt
·
Hästvård Vätskefyllda bulor, extrem päls, bukmage och tjurnacken. (Bilder på henne, dem symtom som finns att ta bild på. Lite dåliga bilder men...
Svar
2
· Visningar
1 535
C
Foder & Strö Vi har tyvärr fått dåligt hö som vi köpt av bonden. Han säger att det nartuligtvis är jätte bra hö, och att analys finns. Men den har vi...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: arabia
·
U
Hästvård jag håller ju på att sätta igång min häst nu och har precis börjat med galoppen. han hade ju en lättare senskada på ena bakbenet som nu...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Centaur
·
Foder & Strö hej, jag har en liten finnhäst (1.45 cm) som har en stor kulmage. han går ordentligt ungefär tre gånger i vekcan, en gång i veckan är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 757
Senast: Tinuri
·
J
Foder & Strö Hur är detta hö? Torrsubstans 84% Smälbart råprotein 14 (lågt lr?) g/kg foder Energi, foder 7.4 MJ/kg foder Kalcium 2.8 g/kg...
2
Svar
26
· Visningar
1 762
Senast: Tuvisen
·
R
Hästvård hjälp jah har fundering om klippning!? Jag har en maxad D-ponny newforest som e 14år. Nu i vinter blev de inte så mkt tränat så...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: My Beauty
·
F
Foder & Strö Har aldrig gjort det tidigare. Hur gör man och vem/vilka skall man kontakta? Bor i Västenorrland om det har betydelse.
Svar
2
· Visningar
982
G
Foder & Strö hej, jag undrar vrf man ger sin häst olja?? spelar det roll vad det är för olja??:)tacksam för svar
Svar
18
· Visningar
1 786
Senast: Dingelass
·
E
Hästvård Hej! Jag har tankar på att hyra en häst under en tre månads period nu och den hästen jag eventuellt kan hyra har nyligen haft...
Svar
5
· Visningar
1 571
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben