Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har en isis som dricker dåligt och behöver lite tips för att få honom dricka mer. Han har oftast knappt rört vattenhinken under natten...
Svar
8
· Visningar
868
Senast: Cryptorchid
·
S
Hästvård Jag bor sedan 3 veckor numera i Berlin och följde förra veckan med min lägenhetskompis till hennes ridskola. Där stod det en häst i...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Sananvalinta
·
Hästvård Jag är inne lite på att köpa ett fbl med kotledsinflamation, han skall vila 2mån till innan han sätts igång igen. Han visar ingen hälta...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: Uddatyp
·
M
Hästvård Hejsan, Min pålle har haft en kal fläck under pannluggen ända sen i somras. Jag trodde det skulle växa igen men det har inte gjort det...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: ponytails
·
E
Hästvård Idag hände nåt hemskt. Det regnade i morse så jag lät hästarna äta frukost inne i sina boxar. (normalt går de ut vid 07,00 och äter sin...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: Fahlis
·
P
Hästvård Jag var en hästmänniska i min ungdom men det dog ut när jag skaffade barn och familj. Nu funderar jag på att köpa två shettisar till min...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Jeeves
·
E
Hästvård Är det någon som vet hur länge outblandat Virkonpulver håller? Det står inget på min burk och jag hittar inget på nätet heller. Har...
Svar
7
· Visningar
10 864
Senast: Egonson
·
G
Hästvård Hello :) Kan inte alla skicka in sina bästa huskurer mot ALLT!
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: MalinArnells
·
Foder & Strö Sökt men hittar inte svar på exakt detta i tidigare trådar. Hur mycket energi (MJ) är det i en deciliter ren olja. Så som rapsolja...
Svar
4
· Visningar
3 641
Senast: heidi maria
·
Hästvård Min häst har en *host* udda bäddteknik innan han ska lägga sig. Han skyfflar bak spånet med framhovarna så massor med spån försvinner...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Totola
·
Foder & Strö Har en -05 som ska påbörjas inridning med nu här snart, vad bör man ge? Vad ger ni?
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: SiZo
·
Hästvård Nu har jag gjort supertabben att "glömma bort" min hästs vaccinering, det enda jag har till mitt försvar är att hästen sedan ett par år...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: Elwan
·
Hästvård Nu har precis vetrinären åkt. Han var här för att vaccinera, göra ID-intyg och checka shettisens foderinpackning mellan tänderna. När...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Mitrolle
·
E
Hästvård När kan man kastrera en hingst som tidigast ? Jag vet ju att det är när stenarna har fallit ner eller något sånt. Men i vilken ålder...
2
Svar
29
· Visningar
5 718
Senast: Farao
·
Foder & Strö Jag har min häst (snart 3 årig quartervalack) inhyrd i ett stall där han har en hästkompis (23 årigt kallblodssto). All hö, hösilage och...
2
Svar
21
· Visningar
3 976
Senast: Bee
·
M
Foder & Strö Jag står i ett stall där vi har hö till hästarna men har hittat ett mycket bättre stall nu eftersom jag känner att jag måste flytta då...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 058
Senast: ponytails
·
M
Foder & Strö Hejsan! Finns melass fortf att köpa alldså endast melass. Någon som vet vad det kostar? :bump:
Svar
9
· Visningar
2 434
Senast: SiZo
·
Hästvård Mitt varmblod Har konstiga "myggbett" på högersida av ryggen, just där sadeln e. Hon fick det tidigare, men då var det på ett annat...
Svar
1
· Visningar
1 026
Senast: Elwan
·
Hästvård Har hört att i tyskland så gör veterinärerna inga böjprov är det någon som vet varför?
2
Svar
21
· Visningar
2 615
Senast: Alexandra_W
·
B
Foder & Strö Krafft´s pelleterade lucern är ju i mina ögon rätt så stora och på påsen står de att de bör blötläggas före utfodring och det gör jag...
Svar
8
· Visningar
1 507
Senast: nyponros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31