Fodra 2 hästar med hösilage?

Sv: Fodra 2 hästar med hösilage?

Har man mindre hästar eller härdiga raser som lätt lägger på sig så kan man inte fodra med storbal om man bara har 2 hästar.
Det är ofta lättare att få hem mindre balar också även om man har kanske 3-4 hästar, samt smidigare vid hanteringen.

Är det någon som kan tipsa om leverantör av småbalar i sydvästra sverige till mig via pm.
(småland,halland, norra skåne)

Senast ändrad:
Sv: Fodra 2 hästar med hösilage?

*kl*

Måste säga att jag är förvånad att några av er har balarna öppna så länge som en vecka och mer därtill. Här är 4dagar max och då har vi ändå toppen hygiensk kvalite från början. Men men ni kanske är bättre än mig att se om det blir dåligt, jag vågar inte chansa eftersom jag tycker det är jätte svårt att se när det blir dåligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 027
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt gård och ska för första gången beställa hösilage. Min leverantör har många olika kvaliteter att erbjuda och ville...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben