Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Undrar om det är nån som har häst med veka bakkotor och vilka problem dessa har gett eller om hästen funkat bra ändå?
2
Svar
30
· Visningar
12 335
Senast: axel
·
R
Foder & Strö Måste ha hjälp! Har precis köpt ett fullblods sto, 167 hög och 12 år. Är normal i hullet. Kommer rida henne 3-4 ggr i veckan ca 1 h...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Antiqua
·
C
Hästvård Nu ska min ponny, vaccineras i veckan. Väntar på att vetrinären, ska komma ut. :) Men fick höra av en "kompis" att man inte får...
2
Svar
23
· Visningar
2 142
Senast: CrazyGirl
·
Foder & Strö Hej! Det nya höet vi har köpt in i stallet där jag står har alldeles för höga värden för min lättfödda ponny. En kvot på 9,7 :eek...
Svar
19
· Visningar
3 814
Senast: Smallgot
·
Hästvård för att göra en lång historia liiite mindre lång:;) min häst är otroligt låg i rang och är ett snart två år gammalt sto. hon är...
2
Svar
32
· Visningar
3 338
Senast: Nethril
·
M
Hästvård Kan man klippa en islänning som inte blivit klippt tidigare i vinter nu? Då menar jag fram på bogen, ev. spårklippning.
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: majabergman
·
A
Hästvård Jaha, då får jag inte rida tanten min på 14 dagar. Hon har en inflammation i långa rygsträckarmuskeln och ska gå på behandling i fem...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Angely
·
Hästvård Jag har en kallblodstravare, 10 år, sto, som jag ägt sedan två år tillbaka. Vad jag vet har hon stått hos minst 2 ägare innan mig, och...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Grålly
·
V
Hästvård Som sagt, jag undrar hur man stubbar en man:idea: Är lite sugen på att göra det på ena pållen men om jag försöker mig på det själv utan...
Svar
8
· Visningar
1 727
Senast: Ingela_S
·
I
Hästvård måste man åka till en klinik för att kolla tänderna på hästen eller gör vetrinärer eller dy det också?:confused:
2 3
Svar
42
· Visningar
3 242
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar? Min häst blir extremt tittig av havre och funderar på att testa en peroid att helt utesluta havre. Men vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 640
Senast: malinsky
·
Hästvård Hur gör ni som har fånghästar när det är dags för betessläpp? :confused: Så gräsfritt som möjligt antar jag, men även små mängder av...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 539
Senast: Saigon
·
N
Hästvård Finns det någon här som har tagit beslut att ta bort sin älskade vän som är sjuk men som "kanske" kan bli frisk? Har hamnat i en...
Svar
7
· Visningar
1 242
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Vad ger kolik??? Ett dräktigt sto anlände från Island i december 07, de första veckorna fick hon bara tort hö + vatten men sen började...
Svar
17
· Visningar
1 894
Senast: Skolli
·
N
Hästvård Ang det här med ringorm....när är de smittfria? Räcker det att de är under behandling, eller måste de vara symtomfria? Enligt min egna...
Svar
16
· Visningar
3 766
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Min häst kissar väldigt mkt. Varje dag så är boxen genomblöt utav kiss. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag ska till vet med henne på mån...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö jag har hört att hösilage inte är så bra för krubbitare (som biter pga magen)... min har börjat bita HYSTERISKT när hon kommer in. sen...
Svar
18
· Visningar
1 269
Senast: Messy
·
B
Hästvård Håller på att bli tokig på man & svans som trasslar sig................ Manen är väldigt tjock & alldeles i lagom längd för att...
2
Svar
22
· Visningar
1 835
Senast: My Beauty
·
E
Hästvård Min häst har ett litet sår, ungefär som min lillfingernagel, på utsidan av höger bakben, ungefär tio centimeter ovanför kotan, som...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: valtýr
·
W
Hästvård Jag är inte så hemma på detta ämne, hoppas att nån av er är det.. Finns en häst i mitt stall där jag är medryttare, har även varit...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: marlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka