Urinerar väldigt mkt..

Sv: Urinerar väldigt mkt..

Hon får salt genom kraftfodret ist.. Vanligt salt ist för en saltsten. jag vet att hon kan verkligen äta upp saltstenarna annars.. hihih

Salt ska vara bra när hästar drickarmycket ... om hästen dricker för mycket kan njurarna slås ut, har jag höst.. Då ska salt vara bra..

Hade en ponny som drack mycket .. hon fick salt i vattnet och i kraften.. (

Sv: Urinerar väldigt mkt..

Av salt lär de ju dricka mer eftersom salt ju ökar törsten. Och njurarna lär inte slås ut för att de dricker mycket, tvärtom. Överdrivet med salt kan däremot slita på njurarna (dock tål hästar salt väldigt bra, så det ska nog vara väldigt mycket).

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
431
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2
Svar
23
· Visningar
2 187
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 412
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka