tandläkare?

Sv: tandläkare?

KL

Jag själv har lite rädsla för hästtandläkare då jag hört saker som jag bara ryser av... :(

Ena hästen raspade dom så den fick stora sår i munnen och kunde inte gå med bett på ett tag efter det.

En sa attt allt såg bra ut lite rasp bara, Sen efter ett tag så tog personen ut en annan tandläkaren som gav beskedet att hennes häst har ett medfött fel som många isis har. Han hade för stor munn för sitt huvud. Han hjälpte henne och rekomenderarde tandläkaren 2-3 ggr per år om inte mera. Hon har inga problem med den munnen längre efter han hjälper henne.

Ena lämnde kvar vargtänder

ja listan kan göras lång.

Men Han som ska komma till oss är den bra tandläkaren som gav beskedet på isis. Han finns på klinik men även kommer ut till stallen om så önskas.

Sen lite knappkapp ;)

HUR ska man göra dagarna efter tandläkaren har varit där?
Är det ok att rida med bett osv dagen efter eller så?

Han vi pratar om är verkligen jätteduktig, säga vad man vill men det är vad jag och många med mig anser.
Jag tror han har mer än 3 veckors utbildning också.

Han har betydligt längre utbildning än 3 veckor och har därefter jobbat som lärling i flera år. Dessutom har han nu över 15 års erfarenhet.

Han samarbetar med flera veterinärer vad gäller sedering etc.

Jag är jättenöjd med honom.

(detta känns som 18:e tråden i ungefär samma ämne....)

Ja veterinärerna gör det, men det finns FÅ specifikt utbildade hästtandläkare som verkligen har extra erfarenhet av detta. Som jag sagt innan så PM:a så kan jag ge er namn på ett par jätteduktiga!

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 453
Senast: Zetly
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: casio01
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka