Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hur lätt smittar fotskabb hästar emellan?? Är det vanligt på hästar med normalt/lite hovskägg?:confused:
Svar
2
· Visningar
870
Senast: plymen
·
Hästvård Detta är ej min häst utan en häst jag vart och tittat på. Han har tyvärr bärrandsröta runt om och jag vilja höra era åsikter om...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
17 903
Senast: Apollo 13
·
K
Hästvård Upptäckte idag för första gången att min häst har blivit svullen precis bakom ganacherna, (vid spottkörtlarna troligtvis). Är det...
Svar
9
· Visningar
5 022
Senast: kaktusen
·
L
Hästvård Hejsan. Min häst ramlade i måndas i stallgången. Jag vet att han slog till bakbenet men han ömma inte eller så. dagen efter...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: Linn3a
·
M
Foder & Strö Vilken tid på kvällen fodrar ni? Jag har nydligen flyttat över till ett kollektiv lös drift. Där kvällsfodrar de (hö) mellan kl...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 486
Senast: Underbar
·
J
Foder & Strö Hej, ungefär vad kostar foder och strö till en normalaktiv D-ponny. ¨Håller på och räknar på en köpa-häst-kalkyl och i stallet där vi...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Izzy
·
Foder & Strö Vad är det för värden på soja? Har googlat lite men inte riktigt funnit rätt.
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: Saigon
·
Hästvård Noterade igår att min stora ridhäst lyfte sitt högra bakben genom en cirklande utåtgående rörelse i traven i ett visst hörn när den gick...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: Asa_S
·
Hästvård Måste få höra era åsikter om detta! Har idag blivit kallad "den sämsta hästmänniska som finns"...!:mad: Detta pga att jag fyller på...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
13 551
Senast: lady_mike
·
Hästvård Vilket är minst smärtsamt?:confused: Måste avliva hästen pga skada, så ja vill veta vad som är minst smärtsamt. tack på förhand //...
2
Svar
33
· Visningar
3 242
Senast: My Beauty
·
I
Foder & Strö som sagt så fundear på om det finns nått "mirakel foder/medel" som tar bort överskotts socker från hästens system. Äger en häst av...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: issikka
·
R
Hästvård Jag vänder mig nu till er som har hagar på kanske 1 ha eller mindre. Jag har tex tre hagar på 1-1,5 ha. Jag har fem hästar, där två...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: pimy
·
M
  • Låst
Hästvård http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1788447.ab Blir jättearg av att läsa sådan här, har man ett sto som ska fölas ska det väl...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 897
Senast: Boj
·
M
Hästvård Vår lilla (underbara) tvååring har mycket vårtor runt mulen, nosen och läpparna. Det blir mer och mer och hon "drar upp" vårtorna så hon...
Svar
4
· Visningar
1 613
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Vi undrar om det är någon som vet om försäkringsbolag kan ge sitt samtycke till avlivning utan att tidigare behandlande veterinär är...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: pamplona
·
Hästvård Hejsan! Mitt sto ska på operation nästa vecka( steloperation av ett bakben). Konvalescensperioden är lång, ca 3 mån i box och det...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: lundsbo
·
Hästvård Är det bra att tillsätta magnesium i fodret? har hört att det gör så att dom får bättre muskler och behåller dom men vet ej om det är...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: smultronfot
·
Hästvård Spännande forskning - men vad ska man tro? http://cvm.msu.edu/about-the-college/news-events/news/are-parasites-good-for-you
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Madick
·
Hästvård min medryttarhäst har kroniskt bronkit och har tydligen haft några rejäla duster då han gått på slemlösande i månader. Nu kan han hosta...
Svar
13
· Visningar
1 871
P
Hästvård Har en fullblodsval. på 16 år som måste få tänderna fixade en gång/år, så nu var det dags igen. Han brukar få "elefantdos" med domosedan...
Svar
8
· Visningar
3 124
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31