Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Började fundera på en sak idag som ni kloka bukemänniskor kanske kan förklara för mig... Vet ju att hästar kan bli less på att äta...
Svar
2
· Visningar
1 345
Senast: Stallflicka
·
E
Hästvård Min häst fick ett spiktramp här om dagen. Hon äter penicillin då hon även har feber och har boxvila åtminstone fram till fredag...
Svar
5
· Visningar
1 752
Senast: rachan
·
M
Hästvård Hej! Det är så här jag har fått hem en häst på foder med utläkt hovböld. Men den hade kommit ut på framsidan utav hoven så en bra bit...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: styggman
·
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 696
Senast: smultronfot
·
S
Hästvård Vad koster en vanlig grundbesigtning? Om jag ska ta hem veterinären till gården. säljaren påstår att det ska koste 2280:- Det kan ju...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Lindis
·
Foder & Strö Jag blir så förbannad. Vi har, de senaste två gångerna vi hämtat hö från våran bonde, fått mögligt hö. I princip alla balar är mögliga...
Svar
13
· Visningar
4 564
Senast: Grålly
·
Foder & Strö Hur är det igentligen behöver hästar vitaminer lr inte ?? Har läst massa trådar på buke men blir inte riktigt säker på hur det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 116
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö vad betyder det när det står på kraftfodret att det även är tillsatt spårelement? Är det samma som spårämnen? (järn, mangan, jod och...
Svar
1
· Visningar
855
·
Hästvård Ja, hur lång ska en kort man vara? Alltså om man klipper/rycker den? När är det för kort? Och när är det för långt? Bilder på bra...
Svar
1
· Visningar
753
·
P
Hästvård Ja som rubriken lyder så håller vår korsningsponny på och slickar som en galning precis där benen börjar.Han är alldeles stel i pälsen...
Svar
3
· Visningar
985
·
G
Hästvård hej !!idag när det var dax för kvällsfodring kissade min stora häst väldigt murkgult kiss och jag tog då fingret och kände lite på det...
Svar
5
· Visningar
1 966
Senast: Trollsan
·
Foder & Strö alltså jag hoppas detta inte ses som "foderstat åt enskild häst" för det jag mest vill ha reda på är ju vad ni tycker om KRAFT MUSLI DET...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
11 742
Senast: mahlmt
·
Hästvård Kan en häst med pålagringar och hälta på dom två benen någonsin bli bra? Finns det behandlingar för det ? Hon är utdömmd men jag...
2
Svar
32
· Visningar
13 107
Senast: Dingelass
·
Hästvård Vilka är orsakerna till att hästen kissar för lite? Hon dricker ganska lagom nu, har alltid varit dåligt på det men börjar få bukt på...
Svar
9
· Visningar
1 080
A
Foder & Strö Hej! :) Mitt islandssto är dräktigt ock ska föla i slutet av juni. Hon är 13, och det blir hennes 5:e föl :eek: De som ägde henne innan...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Ajda
·
R
Hästvård normal rubrik. njeea. menmen ... jag har precis köpt en till ponny, och har nu fått höra att han inte ska vara ute på dagarna om...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Hejsan! Hästen har börjat tappa hull på rumpan nu, och jag har blivit rekomenderad att köra på endast GROV 90 och betfor. Vilket jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 856
S
Hästvård Har en nyköpt häst med knepig svullnad på bakbenen men ingen hälta. Nu har jag ingen som helst erfarenhet av gaffelbandsskador men visst...
Svar
19
· Visningar
3 282
Senast: Linn3a
·
I
Hästvård Hur vanligt är det att hästen rullar för nära väggen och inte slipper upp själv? min lillis gjorde det nyss, och jag blev ganska skrämmd...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Kallebus
·
F
Hästvård Hur gör man med en trasig hov vägg? Den är trasig på utsidan, inte insidan. Ska köpa plastik padding å ha när man skott, men nu finns...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: Frejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka