Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Har tyvärr inte så stora kunskaper om just hösilage. Har märkt att många av våra hösilagebalar vid öppnandet är blöta i hörnen och...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Boj
·
C
Hästvård Finns det någon som vet om det finns några skillnader på hur man ser på skoning i USA gentemot Sverige? Nu menar jag gällande...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Líf
·
S
Hästvård Var nyss i stallet och skulle natta har inte vart där på två dagar pga att jag har legat hemma i feber. Möts av en glad och pigg häst...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: MalinArnells
·
A
Hästvård Hej! Jag har en gammal fjording (19 år) som man har klippt manen på,och nu var det ett tag sen så han har fått rätt så lång man, och...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: Molin
·
Foder & Strö Jag har en haflingervallack, som jag har på foder, men själv rider ibland också. Däremot har jag lagt ansvar för fodring etc på...
Svar
17
· Visningar
1 381
S
Foder & Strö Hej! Vet ni något bra foder som passar till en mycket liten, överviktig, shetlandsponny? (Han väger ca 200 kg.) Jag har pratat med olika...
Svar
16
· Visningar
2 499
Hästvård Jag har haft min häst i tre år och han har aldrig haft några problem med pälssättningen eller pälsfällningen. Men i höstas när han satte...
Svar
16
· Visningar
4 567
Senast: Pinto
·
Hästvård Jag är intresserad av att ta en röntgenplåt på min häst. Det är ryggen samt även vid typ bärbensknölarna jag är intresserad av att ta...
Svar
13
· Visningar
3 815
Senast: Bulle
·
S
Hästvård Ni som har hästar med fri tillgång på hö, hur mycket åtgång är det ungefär? Hur mycket tror ni det går åt till en stor häst och två c-...
Svar
12
· Visningar
1 998
Senast: Totola
·
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta. Har ju bara haft min lilla 2-åring hemma i en vecka. Enda sedan hon gick in i...
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: Kallebus
·
L
Foder & Strö Tycker ni enkelt är bäst eller fem-tio olika fodertillskott angående kraftfodret? (personligen tycker jag enkelt men med tanke...
Svar
10
· Visningar
905
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö jag ska flytta till et nytt stall nästa fredag vi har nu haft hö men där har dom silage ska jag bara byta o börja med silage direkt...
Svar
19
· Visningar
2 732
Senast: Tuvisen
·
J
Hästvård Jag är så less!!! Min häst har senaste åren tappat skorna väldigt ofta. Problemen startade när vi flyttade till stall med större hagar...
2
Svar
29
· Visningar
3 377
Senast: vdb
·
K
Hästvård Någon som har ett tips på vad kan göra för att få bort det ? Fot badar nu och tar sedan på blå spray har inne han i 2-3 timmar...
Svar
10
· Visningar
1 769
Senast: skwaller
·
I
Foder & Strö en a hästarna hemma har under en tids vila (skadad) tappat otroligt mkt i vikt och muskler. vet inte vad jag ska göra... han har nu i...
Svar
10
· Visningar
1 661
Senast: indra
·
V
Foder & Strö Läste någonstans att lucern bör blötläggas. Stämmer detta? Hur stor skall andelen vatten vara isf? Bör man blötlägga allt pelleterat...
Svar
16
· Visningar
1 870
Senast: Welsh
·
C
Hästvård Hej! Idag upptäckte jag att på hans ena hov.. jätte lite.. bara nån prick rosaaktigt långt nere vi slutet på hoven... Ser precis ut...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: CarolineNSV
·
L
Foder & Strö Jag står i ett kollektiv där vi kanske inte är så enade som vi borde, en del har lunch andra inte, det är lite blanding på hästarna...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: MalinArnells
·
B
Foder & Strö Min polle blev förstoppad här dagen efter nyår då hos sin fodervärd. Ville bara kolla upp om det är normalt att få ordination av...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Boj
·
Hästvård För ett tag sedan gjorde jag en tråd om min häst som helt plötsligt började skaka på huvudet.. Detta visade sig vid en lunchfodring, och...
2
Svar
23
· Visningar
4 754
Senast: Jezzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka