Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har precis fatt in en ny hast i stallet. En 5 aring med fullblodsinslag (inte riktigt sakra pa stammen), ngt omusklad, sarskilt i...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Ireland
·
M
Foder & Strö Vill gärna veta hur vanligt det är att grovfodret innehåller de mineraler som en häst behöver. Skulle därför vilja att ni skriver ett...
Svar
14
· Visningar
1 729
Senast: Mio min Mio
·
W
Hästvård Alltså, har bytt stall och i nya stallet har de inte bädd i boxarna utan bara lös torv, vilket ju förstås inte är lika mjukt och...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: ebba85
·
M
Hästvård Shopen hade bara en flaska kvar av mitt "vanliga" liniment o den hade passerat "anv. före" datumet, så det blev en annan sort, "X...
Svar
5
· Visningar
1 282
M
Foder & Strö när man får tillbaks en foderanalys så står det ju först text och sen steck under och sedan mer streck, vad betyder det? asså över...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: _Mimmii_
·
M
Hästvård helt otroligt.... betala 1212kr för att en vet kommer ut på ej jour tid å bekräftar att ponnyn har fång å tar betalt...
2
Svar
20
· Visningar
1 837
Senast: cano
·
Hästvård hur många har sina hästar o står i spilta? hur länge tog det att vänja dom vid det? ska flytta till ett annat stall och dom undra om...
2
Svar
28
· Visningar
2 519
Senast: Harald
·
F
Foder & Strö Jag har min häst i ett litet privatstall. Där är bara 3st hästar min och stallägarens två. För att stallägarens två hästar ska hålla...
Svar
11
· Visningar
1 294
S
Foder & Strö Jag har alltid fått lära mig att är det mögel - då kastar man oavsett mögelsort och att är det på ett ställe, ja då är det oftast i hela...
Svar
6
· Visningar
1 860
I
Foder & Strö jag har aldrig fodrat med hösilage men ska nu börja med de till hösten. men hur vet jag om balen är dålig?? luktar de illa , ser man de...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Vad är cystor för något? Är det något hästan kan lida av, nedsatt funktion mm? All info är intressant
Svar
3
· Visningar
842
Senast: hillevie
·
M
Foder & Strö hej! jag har en häst som är lite äldre men lättfödd. hon är rund och fin men är ganska tunn över överlinjen. har gått med felinpassad...
Svar
4
· Visningar
810
Foder & Strö Har ett fullblod som blivit opererad för lite drygt tre veckor sen och står på total boxvila sen dess. Ska till Hbg på återbesök och...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: mizzmaria
·
M
Hästvård jag har fått höra att om man har en häst som är stökig i boxen så kan man lägga in en annan hästs bajs för då bajsar ens häst på det...
Svar
19
· Visningar
1 192
Senast: arabia
·
J
Foder & Strö Hej! Foderstaten som jag fick av min foderhästs ägare var att jag skulle ta dubbelt i vatten som jag tog i torr betfor. Men alla andra...
2
Svar
24
· Visningar
2 506
Senast: Jezzie
·
B
Foder & Strö fick höra i dag att linfrö pellets ska vara bra för hästar som har haft fång o även föstoppningar.... är det någon som vet om det...
Svar
10
· Visningar
1 857
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö När jag fick min häst så varnade förra ägaren om att hästen inte "tålde" havre, pyttsan tyckte jag eftersom jag lärt mig att det handlar...
Svar
11
· Visningar
939
M
Foder & Strö Åh, idag blev jag så arg. En kompis i mitt stall var och köpte hö här om dagen. En varsin bal till oss. Det var mörkt när hon hade...
2
Svar
34
· Visningar
2 481
Senast: Totola
·
P
Hästvård Jag är medryttare på en häst som jag rider 4-5 ggr i veckan för tillfället. Hästen har ganska så dåliga hovar, han får alltid små...
2
Svar
28
· Visningar
2 707
Senast: ebba85
·
M
Foder & Strö heter Hestekraft från märket Dangro. Ser ut dom musli, innehåller bland annat lusern, poppad majs, linfrö... ser riktigt smaskigt ut...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: iingentiing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka