Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Skall fatta mig kort. Har en 4 årig kallblodsdam med pålagringar i kronbensleden. Hon står på sjukhage(lite större än box). Jag har...
Svar
4
· Visningar
4 691
Senast: TantEster
·
S
Foder & Strö Hur många är det som har sina hästar vacc. mot botulism? På gamla stället vi stod på var fodret så dåligt så jag kände då för att...
2
Svar
26
· Visningar
1 673
F
Hästvård Hejsan, jag har en häst där hemma i stallet som är lite konstig i sina ben. För drygt några veckor sedan upptäckte jag att hon var...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Mitt halvblodssto (med en hel del fullblod i) som jag har på foder får bra hösilage och mycket av det. Hon är 14 år och avmaskad...
2
Svar
30
· Visningar
3 186
J
Hästvård Hur allvarligt ska man se på hosta när hästen enbart hostar i början av arbetspass och bara i ridhus? Det är ett ridhus med...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej! Har två 06-or av olika storlek med hoppstam (sv hbl). En efter Santa Cruz - Landfrieden - Ibikus som är väldigt liten just nu, har...
Svar
5
· Visningar
882
Hästvård Min unghäst på 2½ år har börjat sin tandlossning. En framtand i överkäken och en i underkäken saknas helt och jag kan se de nya tänderna...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Inelin
·
Hästvård Är det någon mening att slå på dessa nu? Vet någon om det kommer bli någon mer vinter? :confused: Hur gör ni? Fortsätter ni med sulor...
2
Svar
23
· Visningar
1 989
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Jag har en häst som lätt får skav och har en del problem med hovarna. Fick häromdagen tips på ett foder som ska vara extra bra med tanke...
Svar
15
· Visningar
1 252
Senast: Galant
·
Foder & Strö Fick för några veckor sedan en analys av bonden som stallägaren köper hösilage av och eftersom h*n bara fått analys på energi och...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: aramis
·
J
Hästvård Jag undrar vad det ca kostar att ta röntgen bilder på en häst , behöver karnse göra det på ena våran häst i stallet,:confused: Går...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: skuggi
·
M
Foder & Strö när ska man egentligen ge betfor? just nu får min häst det på morgonen men är de ngn idé? eftersom att det är snabb energi känns det som...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: tashinajess
·
Hästvård Jag funderar efter en grej jag såg idag under en ridtur. Fabian stannar för att kissa, han tar ut snorren lite grann bara o kissar en...
Svar
10
· Visningar
10 014
Senast: Tinen
·
I
Hästvård Har sedan december en ny donna i stallet, 18 årigt hbl-sto. Har upptäckt att hon står och darrar i hela kroppen när jag gör i...
2
Svar
37
· Visningar
8 439
Senast: Cheval
·
J
Hästvård Nu undrar jag, När jag läser så står det att man har sprutat hästen för den har spatt?? vad är häsen får? gör vet, det eller en...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Jezzie
·
S
Foder & Strö Hur stor är risken att ett botulism-smittat hösilage kan "smitta" vanligt hö om det befinner sig i samma utrymme? Alltså, dåligt...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Sessiagh
·
T
Hästvård Har hästen på lösdrift,men går oftas med täcke på sig av olika anl. Är en kallblodstravare så han har ju lite päls. När jag är ute med...
Svar
9
· Visningar
865
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig innan jag ska ut till stallet och koppla på droppet igen :( Redan i torsdags märkte jag att hästen var...
Svar
13
· Visningar
2 719
Senast: nocki
·
J
Foder & Strö Hej! Min häst är ett 16-årigt kallblodstravarsto i medelhårt arbete (ridning). Jag upplever att hon har brist på protein (har tappat...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Tuvisen
·
Hästvård En häst i stallet fick igår diagnosen: "Jävligt nära kvickdrag" för att tala rakt ut. Men jag vet inte så mycket om detta. Hästen får nu...
Svar
13
· Visningar
1 952
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka