Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min häst och en av hans hagkompisar tycker det är jättekul att busa och stå och nafsa efter varandra men den andra hästen har...
Svar
19
· Visningar
2 292
Senast: Train
·
C
Hästvård Har en D-ponny, som är av raserna fullblod/connemara. Undra bara, när täcker ni av era hästar? Menar nu, inte att jag ska slänga av...
Svar
19
· Visningar
2 203
Senast: Araminta
·
Z
Hästvård Fick precis ett samtal utav min medryttare som ringde och sade att när hon red hade hon och pållan gått omkull. De hade travat på en...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: lillsyrran
·
J
Hästvård Hej, mitt halvblod är 15 år. Han är väldigt sne vid korset. Och han har även skav mitt på ryggen,troligtvis är det sadeln, men det är...
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: Hambo
·
Hästvård hästen har fått detta nu troligtvis av stallägarens häst i stallet som fick detta innan jul och vi trodde det var regnskållor, han...
2
Svar
20
· Visningar
2 187
Senast: bollen__
·
T
Hästvård Min häst har fått knölar på ryggen, sadelstaden. Hon har fått en ny sadel och proteintillskott (lusernstrå). Vad är den troliga orsaken...
2 3
Svar
50
· Visningar
23 569
Senast: axel
·
Hästvård Har en pigg ungponny som antagligen har halkat några gånger i vinter, blankis i hagen... Det började med att han på dotterns ridlektion...
Svar
9
· Visningar
922
D
Hästvård hur många balar spån och/eller torv använder ni i månaden?
2 3
Svar
57
· Visningar
3 313
Senast: Djur92
·
W
Hästvård Alltså, ungefär hur stor hage, räcker det med två som man växlar mellan??, behövs för att 3 hästar skall få vara åtminstone juni-augusti...
Svar
6
· Visningar
2 539
Senast: hillevie
·
A
Hästvård Min ponny är sjuk, hon har hosta som sitter "långt ner i halsen" och snorar väldigt mycket. Snoret har varit vitt, sedan nu lite...
Svar
3
· Visningar
1 284
Senast: gaah_70
·
K
Foder & Strö Ni som fodrar med hö, har ni någon uppfattning om hur höet klarat den fuktiga hösten vad gäller lagringskvalité och hygien? MVH Kali
Svar
4
· Visningar
1 062
Senast: Acses
·
Foder & Strö Jag har börjat undra om det är för lite protein i betet. Novan är som en målsökande missil på klöver och andra kvävefixerande växter när...
Svar
9
· Visningar
2 110
Senast: Tuvisen
·
  • Låst
Foder & Strö tycker ni att 10 kilo hö är för mycket för en häst som väger runt 400-450kg? folk i stallet tycker att det är SÅ enormt mycket hö...
2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: Boj
·
P
Hästvård tråden kanske ligger helt fel .. eller så finns de kanske redan en .. är inte så "hemma" när det gäller bukefalos än.. men iaf , min...
Svar
13
· Visningar
2 509
Senast: phelle91
·
E
Hästvård Har upptäckt att mina tre hästar fått som vita utslag i öronen. Är det någon som vet vad detta är och hur man får bort det? :confused:
Svar
4
· Visningar
950
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Igår när jag skulle ta in mina hästar, stod fölungen (9 månader) på tre ben. Det visade sig att hon hade ett långt, stort, otäckt sår på...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: MiaMaria
·
L
Hästvård Jag fattar inte detta:angel:. Jag har alltid trott att permanentbädd består av halm med spån eller så underst och att man låter det våta...
2
Svar
29
· Visningar
3 188
Senast: Joy
·
F
Foder & Strö Man har ju fått lära sig att fruset gräs är farligt för hästen och kan ge fång. Främst är det väl det frostiga vår-gräset som är...
2
Svar
20
· Visningar
9 224
Senast: ameo
·
Hästvård Ikväll när jag tog in bebb var hon jätte dåsig, spänd i hela kroppen och reagerade kraftigt när jag drog av henne vintertäcket då det...
2
Svar
22
· Visningar
2 620
Senast: axel
·
Hästvård I måndags var en av ridskolehästarna sullen i ena frambenet och glödhet, lite halt och ganska öm. Svullnaden var på insidan kotan och...
Svar
8
· Visningar
835
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka