Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård om någon läst en av mina senare trådar om balltramp/mugg så skrev jag ju att jag först trodde att min häst hade fått mugg men nu är jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 850
Senast: iingentiing
·
Hästvård Kan hästen bli öm i huden av rakning? Sist jag rakade min häst så blev han väldigt öm över korset och länden och hela rumpan. Då han...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Tinen
·
S
Hästvård Idag var R jätteirriterad av någonting och viftade med huvudet rätt ofta. Av öronställningen att döma så satt det inne i ena örat. När...
Svar
10
· Visningar
1 541
Senast: Sparf
·
Hästvård Jag tog igår av bakskorna på min valack, har gått ca 10 v med dem. Vi behöver inte gå in på orsakerna varför nu, och en utbildad hovis...
2
Svar
26
· Visningar
2 559
Senast: Totola
·
E
Foder & Strö Jag har kollat och läst flera trådar och risken finns att jag blir tjatig men ändå. Först det här med fång: Finns det någonting man kan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 035
Senast: arabia
·
Hästvård Min häst har dålig med ledvätska i ett framknä enligt equipterapeuten, vad är det man brukar kunna ge för att göra det bättre? är det...
Svar
1
· Visningar
892
Foder & Strö har en islandsvalack på 14 år. han rids inte så ofta (ca: 1-2 ggr i veckan, ibland inte ens de) han får typ en näve musliblandning och 2...
Svar
12
· Visningar
1 188
Senast: Thora
·
Hästvård Hej. HAr en liten fråga jag tänkte höra om någon här visste nått om. Endast seriösa svar tack och inga onödiga disskusioner!!:angel...
Svar
1
· Visningar
802
L
Hästvård Det verkar som att det är väldigt vanligt med att hästar blir halta nu för tiden, och funderar på varför. Inte kan väl hästen som djur...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: kryckan
·
R
Hästvård hur får man sin häst att sluta sparka när man ska kratsa hovarna??? och varför gör den så:rofl:
Svar
5
· Visningar
788
Hästvård Ska försöka göra en lång historia kort. Köpte hösten 2006 en valack med en gaffelbandsskada höger fram och stora muskulära problem på...
Svar
7
· Visningar
1 090
B
Foder & Strö Hoppas tråden ligger rätt nu annars får den väl flyttas på. Hur gör ni alla? Hur gör ni som inte har tillgång till bete hemma...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Chili
·
K
Foder & Strö rider ett magert fullblod nu som ska gödas upp hon är 18 år och har vart svår född hela sitt liv, är VÄLDIGT nätt i krppstypen...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: Lantlolla
·
J
Foder & Strö JAg var och hälsade på mi åring som är på sjukhuset pga djupgående hovböld. NÄr han kom dit vägde han 283 kg och hade gått ner en del...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Jaba
·
B
Hästvård Mitt sto har ju pålagringar som sitter i kotan hö bak. När dom konstaterades så avråddes det att klättra som del i rehabliteringen. Hon...
Svar
7
· Visningar
880
Senast: bestatjejen
·
Foder & Strö har en unghäst som får 1 kg krafft 1 kilo kornkross och 1/2 kilo blött betfor,plus miniraler han får ca 12 kg hö per dag! Hur ger ni era...
Svar
4
· Visningar
727
L
Hästvård Hej allihopa! Jag hoppas att någon kan hjälpa mej genom att ha någon idé om vad det är för fel på min häst.. Jag ska naturligtvis ringa...
Svar
13
· Visningar
1 618
Senast: Baremeg
·
M
Hästvård Behöver lite tips om vad ja ska göra med min varmblodsvalack. Han får nämligen liggsår/skavsår på haserna. Antar att det beror på...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: bigganl
·
Hästvård För snart tre veckor sedan upptäckte jag en svullnad över böjsenorna på en av mina hästars bakben. :crazy: Hon har troligtvis själv...
Svar
12
· Visningar
3 248
M
Foder & Strö Gjorde en uträkning på SLUs foderstat som menade att vi bör komplettera med Selen i fodret. Köpte därför VSL och ger en daglig dos (1...
Svar
7
· Visningar
1 480
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka