Shettisens matsedel

Sv: Shettisens matsedel

Min shettis är inte svältfödd. Hon får beröm för att hon är lagom i hullet och inte fet som de flesta shettisar.
Pratade med min veterinär så sent som i veckan och hon menar att man inte förkastat idén med att proteinet har en stark påverkan om de får fång eller inte. Flera håller med henne. Där emot finns det andra saker som också påverkar, självklart men att proteinet inte spelar någon roll tror inte jag på...
Det kraftiga gräset innhåller jätte mycket protein och man skall vara väldigt försiktig men "nytt" gräs och shettisar.
Det beror på att kraftigt gräs ("vårgräs") förutom att det ofta har högt proteinvärde också har höga värden lättsmälta kolhydrater. Man är inte helt hundra på vad av dessa som ger den första reaktionen sas.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 403
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 104
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Jag har en 30 årig connemara ponny som hållit hullet fint tills hon blev 29. Vi har haft regelbundna besök hos vet för koll av tänder...
2
Svar
24
· Visningar
1 866
Senast: Fille
·
Foder & Strö Hej. Jag skulle behöva lite foder tips. Så som det ser ut idag så äter min häst granngårdens egna original pellets och han får ca 1kg...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka