Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Min ponny är väldigt torr i pälsen. Beror de på något särskilt eller e de bara som med oss att de kan va vädret,,,, han har aldrig vart...
Svar
3
· Visningar
1 125
Foder & Strö Hur länge ska dom ligga i blöt? Jag brukar ha varmt vatten och då räcker det med ca 20-30 minuter innan pelletsen är mjuk. Ska den ligga...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Babbel
·
M
Hästvård hej hopp! när jag har ridit ett hårt pass vill jag gärna ha på linement efteråt. men vad är eg bäst? värmande/kylande eller både och...
Svar
18
· Visningar
3 833
Hästvård Hur håller ni era hästarns svansar rena nu?? Mina hästars svansar blir leriga och det sliter ju en del varje gång man borstar bort...
2
Svar
30
· Visningar
2 579
Senast: Limaha
·
L
Hästvård Hello Min häst hade nyligen infl. i strålbensburschan. Skulle BoT kunna hjälpa till det om jag lindrar ändå ner till hoven? Tack...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: poetin
·
Foder & Strö Vilket föredrar ni och varför? Jag gillar hacket för det blir MYCKET mat, men pelletsen är ju så mkt smidigare att förvara.... Vilket...
2
Svar
20
· Visningar
2 159
Senast: Tabitha
·
Hästvård Vår ponny tycks ha problem med SI-leden. Som jag förstår så verkar det ganska svårundersökt och svårdiagnosticerat så jag undrar om det...
Svar
5
· Visningar
1 817
Senast: Fredag
·
W
Hästvård Funderar på priset per månad med tanke på torv i lösvikt. Man kör väl in en skottkärra runt varannan dag, kan det gå...
Svar
3
· Visningar
2 243
Senast: Wishful
·
M
Hästvård har en häst som är friskförklad från kotledsinflammation höger fram. Den är nu igångsatt och jag funderar på hur länge man har karens...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: oki
·
Hästvård Min häst haltar på vänster fram när jag kör henne så jag släppte lös henne i ridhuset för att se hur hon gick då. Hoppas det går att se...
Svar
12
· Visningar
1 415
Senast: carmarnic
·
M
Hästvård Ngn som har erfarenhet av skada på x - plattan?? Hur är bästa sättet att träna upp en sådan häst igen. Har en häst som fick diagnosen i...
Svar
7
· Visningar
3 929
Senast: Maxen1
·
G
Foder & Strö Undrar mycke betfor ni ger eran c/d ponny per dag? Hur många dl torrt ? Om hästen rids varje dag i princip; tävlingstränas. Ger min...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Jag har ett sto som äter E vitaminer med selen pga. tidigare korsförlamningar. Detta för att ge musklerna en skjuts så att säga. Nu...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Josse58
·
I
Foder & Strö Är det någon som vet vilka symtom selenbrist hos häst kan ge? Vad kan det ge för skador hos den vuxna hästen, förutom de skador som ses...
2 3
Svar
48
· Visningar
19 720
Senast: Trissa
·
R
Foder & Strö Tjena I vårt stall så ska 3 av 7 hästar sättas på diet. Alla går på lösdrift men nu vill de halvera hö mängden! Vi flyttar givetvis...
2
Svar
22
· Visningar
2 625
Senast: ebba85
·
Foder & Strö Hej, är det någon som har erfarenhet av att hästen inte tål höet, blir dålig i magen av det och vet att det är just höet som orsakar...
2
Svar
28
· Visningar
2 462
V
Hästvård I fredags kväll fick jag det dystra beskedet att min häst visade koliksymptom :( Han ville inte äta och låg ner mycket och rullade. Han...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 040
Senast: _smiles
·
K
Foder & Strö Jag har en omusklad varmblodstravare som jag nu försöker göda upp och undrar lite om foder. Vad tror ni är bäst av kraft grund eller...
Svar
16
· Visningar
3 908
Senast: vigmir
·
K
Hästvård I går fick jag köra ponnyn till hästsjukhuset. Hade skadat ögat under natten, övre ögonlocket fick sys med 6 styng och han är kvar på...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: katharinakarlsson
·
E
Hästvård nyfiken på hur ni behandlar små sår som hästarna får i hagen elelr när de rids. t.ex. balltramp eleler att de sparkar sig själva...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: aysha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka