Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö jag behöver ett protein tillskott till mina hästar då jag har dålig kvot på höet. kvoten mellan ca/p är oxå helt åt skogen... det är...
Svar
18
· Visningar
1 788
Hästvård Finns säkert trådar redan men jag har inte tid att leta igenom alla. Tjejen som köpte min förra häst ringde och nu har hästen fått...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: luvan1
·
N
Foder & Strö Veeeeet att det står här någonstans redan, men tycker inte att jag fann svaret där. Jag vill verkligen veta om det spelar någon roll om...
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Kan hästar bli (över-)pigga och heta av lusern??
Svar
9
· Visningar
838
Senast: Black_Moon
·
L
Hästvård Här kommer alltså ännu en tråd om gamla hästar... Men vet inte hur mycket detta är upptaget! Förutsätt att din häst är frisk o kry in i...
2
Svar
31
· Visningar
2 360
Senast: mad
·
F
Foder & Strö Hur ofta och mycket får era åringar beta (-sommartid)? Förstår givetvis att det beror på kvalitet på gräs, vilken grässort etc. Men jag...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: kolblakkur
·
Foder & Strö Behöver man ge hästen extra tillskott av selen. Ger min häst hö och hösilage samt Vitafor Solid mineraler. Är det då nödvändigt att ge...
2
Svar
20
· Visningar
3 031
Senast: Curtice
·
N
Hästvård Är kanske något hypokondrisk nu, men vad håller min häst på med? Han drar runt tungan i munnen på ett mycket märkligt sätt. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: skuggi
·
T
Hästvård Skjutsade min pålle idag i transporten,tillsammans med en en annan pålle. Min blir väldigt stressad av att ha mellanväggen i, annars...
Svar
1
· Visningar
668
Z
Foder & Strö Kan hästar ha det? Och vad bör man i så fall ge/göra? Jag vet ju hur jag mår när jag får järnbrist...typ hela tiden..XD Min pålle är en...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Freyja_bus
·
Foder & Strö Är ju lärd att räkna ut behovet av fosfor, kalk och magnesium utefter MJ. Men har för mig HH eller någon skrivit om att man nuförtiden...
Svar
2
· Visningar
766
Hästvård Nån som använder cornecrusine (stavas???) till sin häst? Funderar på att köpa det om nån har bra erfarenhet av det. Min häst har...
2
Svar
27
· Visningar
2 765
Senast: Totola
·
Foder & Strö Hej! Vad tycker ni om råvarusammansättningen i Kvarnbyfoders Vitafor Häst Derby? Är det någon som använt/använder detta foder...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: HelenaHandberg
·
A
Hästvård Hur ofta ska man avmaska hästen under betessäsongen? Läste nu på apotekets hemsida att man måste ha veterinärens tillstånd för att få...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Madick
·
Hästvård Hej Funderar på att köpa en häst på 9 år som inte gick igenom vet besiktningen, hade kotledsinflammation v fram och höger bak. Gått på...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: yrbin
·
Foder & Strö Vi fick i höstas äntligen ett riktigt hyfsat hösilage (TS 66%, kvot 6) men det har visat sig att flera hästar inte ätit av detta. Då...
Svar
11
· Visningar
1 673
Senast: MonteRose
·
L
Foder & Strö MIn häst blev väldigt smal på betet förra året, det fanns ju inte sådär jättemkt gräs pga allt :devil: regn :/ jag stödfodrade då...
2
Svar
23
· Visningar
2 243
Senast: LoveMyHorse
·
Hästvård Min häst har för långa ledband vid bakknäna, vilket gör att knäna blir ganska instabila + att hon får patella-upphakning då och då...
Svar
5
· Visningar
1 928
Senast: gladajag
·
J
Hästvård INgår det även böjprov vid ett friksintyg? Är det några skillnader annars?
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: Jaba
·
N
Foder & Strö Min ponny är väldigt torr i pälsen. Beror de på något särskilt eller e de bara som med oss att de kan va vädret,,,, han har aldrig vart...
Svar
3
· Visningar
1 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka