Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hur lagrar ni ert hö som är pressat i småbalar (inte rundbalar)? Jag skulle vilja ha lite tips och även förklaringar om ni orkar på hur...
Svar
9
· Visningar
4 559
Senast: Soranto
·
M
Foder & Strö kan någon hjälpa mej .har ett arabsto som har magrat mycke på sissta halvåret.har köpt vetegroddar och lusern nu.men hur mycke ska man...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: makaronia
·
S
Hästvård Jag tog ett budjonny sto på foder i november förra året. Förra vintern medan hon stod på ridskola hade hon och några andra hästar tagit...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: soffii
·
W
Foder & Strö Ni som har shettisar som tränas/arbetas vad ger ni och hur mkt? Mitt sto går på lösdrift, 5år över 1m i mkh körs 4-5 dagar/vecka får...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: woffihaa
·
Hästvård Har en häst som blivit sprutad 2 ggr. med kortison och tuppkam mot hasledsinflammation men inte blivit helt bra. Funkar det månntro med...
2
Svar
20
· Visningar
6 846
Senast: Clancy
·
Foder & Strö Jag undrar hur ni löser utfodringen av hösilage i hagarna nu när det är så blött överallt? Vi har hagar som ser ut som lervälling...
2
Svar
38
· Visningar
4 046
Senast: Freeride
·
Foder & Strö Hejsan! Jag ska ta en ponny på foder, vilket betyder att han kommer att byta hö. Hur känsligt brukar det vara med höbyte? Hur länge...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hej:bump: Kan man ha torv till en häst som inte är så renlig i boxen? Våran ena häst är en riktig skitgris rent ut sagt. Går åt 3 balar...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: gazira
·
H
Hästvård vad är spatt för nåt? Jag vet ju att det är nåt med hovarna/benen. Men är hästen väldigt dålig om den har det
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Cilia86
·
B
Foder & Strö vad finns det för olika hön (stavning) och vad använder ni helst?
Svar
6
· Visningar
2 052
Hästvård jag märte några "myggbett" liknade det iallfall och fick reda på av en bekant att det kunde vara regnskollor. Hästen hade varit utan...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: arabia
·
Hästvård Min häst vägrar äta efter att jag i tre dagar försökte ge honom "butta" i betforn. Blandade betforn med melass och musli men han tittade...
Svar
15
· Visningar
1 310
Senast: nocki
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av snedbenthet hos häst, och om det är något att vara orolig för, eller om det är...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Bialitt
·
Hästvård Min häst har två knölar precis bakom sadeln, på vardera sida om ryggraden. Dom är helt jämna och ömmar inte eller någonting. Dom ser...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: Spirit
·
Foder & Strö Till vilka är lämpligast att skicka. Är det bara att ta från en bale och skicka in i en påse och säg att man vill ha det analyserat...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: tinafinis
·
L
Foder & Strö Vi har en höskulle full med gammalt (och då menar jag väldigt gammalt) hö och halm. För att slippa att elda allt (och det vet jag inte...
Svar
4
· Visningar
3 080
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Precis som rubriken lät. Hur många kilo kraftfoder (blött eller torrt) vid ett och samma tillfälle kan man max ge en häst på ca 500 kg?
Svar
7
· Visningar
901
Senast: tinafinis
·
  • Låst
Hästvård Är det bara jag som missat att avmaskningsmedel för häst numera är receptbelagt?!? :eek: Så otroligt idiotiskt!!! Vad är orsaken...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hallå. Sitter och funderar lite på olika betfor "sorter" Det finns betfor i 2 olika "former" som jag vet om.. Pellets och sen typ rivet...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Jenny85
·
Foder & Strö Mitt halvblodssto har blivit fullkomligt galen och kan sporadiskt bete sig som en stor påse skit. Speciellt vid insläpp eller när man...
Svar
19
· Visningar
1 395
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka