Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Märkte att hästen här hemma har en knöl/upphöjning brevid ryggraden mitt på ryggen. Den är hård och kanske 5 cm i diametern,alltså rätt...
Svar
7
· Visningar
4 819
Senast: Cindybell
·
Hästvård Kan nån förklara vad följande betyder, och hur det kan påverka hästen. Mkt tjockt ledbrosk (in och utsida), samt flera små sprickor i...
Svar
2
· Visningar
1 075
B
Foder & Strö Om ni fått ett hö med riktigt dåligt proteinvärde. Ponnyn behöver en SmRP/MJ kvot mellan 6,5 och 7,5 och i höet är kvoten 4,2 :crazy...
2
Svar
30
· Visningar
1 891
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Godmorgon alle sammans :) Igår köpte jag en brun/röd (eller orange) säck på 25 kg från Ströh. Jag kan dock inte hitta näringsvärdena på...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Min åring på 7månader var halt på högerfram i lördags när jag kom och skulle ta in honom. Han vara inte svullen eller varm nånstans...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Ponyta
·
G
Hästvård Hade i går en tråd angående sadeltvång som jag fick bra svar på. Nu undrar jag ifall detta verkligen låter som sadeltvång... Idag gick...
Svar
10
· Visningar
1 258
X
Foder & Strö Vad brukar ett hösilage som är taget vid midsommar ligga på i värden ungefär? Lite blött
Svar
8
· Visningar
875
Senast: tgd
·
Hästvård Läste i en hästannons om en häst som blivit opererad för overtrappment. Vad är det?? ANtar att annonsören skirvit fel för jag kan inte...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: tinafinis
·
Hästvård Jag behöver eran hjälp...mitt 19 åriga sto har en kindtand lös. Den är lite förskjuten och en ficka har uppstått med foderinpackning/ar...
Svar
11
· Visningar
5 792
Senast: CillaW
·
G
Foder & Strö Ja, vad är skillnaderna på dessa? För resp. nackdelar? I vilka fall skulle ni ge det ena och i vilka det andra? Blötlägger ni innan...
Svar
3
· Visningar
1 642
L
Foder & Strö Alla ni som har äldre hästar, vad ger ni dem för mat? Vilken sort, alltså vilket märke och hur mycket utav just det? Jag vill veta vilka...
2
Svar
30
· Visningar
14 277
Senast: Soffan74
·
F
Hästvård inte mkt kvar att spika i... pållans hovar växer långsamt och sen i sommras när hon hos förra ägaren inte fick på sig ngn sko har...
2
Svar
21
· Visningar
3 038
Senast: Sparf
·
Hästvård provar att lägga in tråden här oxå, är ingen som svarar på foder forumet :( Har ett varmblod på 10 år som just nu står i sjukhage...
2
Svar
36
· Visningar
2 232
Senast: Tuvisen
·
F
Foder & Strö Hej! Jag har fått en Shire valack av min pojkvän i födelsedags present, och han kommer imorgon kväll. Idag ringde ägarn och...
Svar
8
· Visningar
1 847
Senast: smilla5310
·
Foder & Strö Ett populärt foder är som bekant lusern/alfalfa och ibland kan man se näringsdeklarationer som sällan eller aldrig förändras... Visst...
Svar
17
· Visningar
1 216
Hästvård Hej! Vi har en häst i stallet som börjar tappa hår.. Ikväll när vi skulle ta in honom kände vi att han hade många små, små knölar på...
Svar
19
· Visningar
4 123
Senast: Koppen
·
J
Foder & Strö Mitt sto har fölat för två veckor sedan( lite tidigt, jag vet),vi hade verkligen ingen aning om att hon va dräktig förrän det stod ett...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: ameo
·
I
Foder & Strö Lucernfråga - Behöver svar! Det är såhär att jag ger min häst 2,5 kg/dag lucernpellets (torrvägt) som jag självklart blöder upp. Detta...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: Incontestable
·
B
Foder & Strö Jag har lite frågor om halm som jag skulle behöva få svar på. Om man då jämför 1 kg hö kontra 1 kg halm * Räknas halmen som...
Svar
16
· Visningar
1 076
Senast: Ellyne
·
W
Foder & Strö Har kollat runt lite men hittar inget svar på det jag söker. Kan någon svara på vad det är för ingredienser i Krafft Protein, groov 125...
Svar
10
· Visningar
1 020
Senast: woffihaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka