Lucernfråga - Behöver hjälp

Sv: Lucernfråga - Behöver hjälp

läste igenom tråden och blev genast lite fundersam. ska börja att gge luern till hästen eftersom han har proteinbrist. men läste här att det är många hästar som inte gillar det efter en tid ? men man kanske ska prova ändå ? tänkte ge honom 1,5 kg per dag. så det blir väl 0.75 kg på morgonen och 0.75 på kvällen.. hoppas inte min häst är för kräsen bara :P

Sv: Lucernfråga - Behöver hjälp

läste igenom tråden och blev genast lite fundersam. ska börja att gge luern till hästen eftersom han har proteinbrist. men läste här att det är många hästar som inte gillar det efter en tid ? men man kanske ska prova ändå ? tänkte ge honom 1,5 kg per dag. så det blir väl 0.75 kg på morgonen och 0.75 på kvällen.. hoppas inte min häst är för kräsen bara :P

får hoppas det .. min äter då mindre och mindre av det om man inte gör soppa av det :( varje morgon är det dessutom massa lucern i botten av vattenhinken .. tror han blöter mer själv också eller typ vaskard et i munnen? haha

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 157
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 551
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 935
Senast: Kalkon87
·
Foder & Strö Hej! Har en ridtravare född 09, sto som behöver gå upp i vikt. idag äter hon: 8kg hö med bra värden 2,5 kg lucern 20ml potatisprotein...
Svar
18
· Visningar
1 478
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31