Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ...fick under min skolgång på naturbruksskolan lära mig att snabbt och enkelt göra TS-prov i micron. SMART! :idea: Men, minnet är bra...
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: Hippo
·
S
Foder & Strö jag ska ge mina kusar b-vitamin för att underlätta pälsfällningen. (lite sent jag vet) satt och tittade på b*rjes sida, och det finns...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: editor241
·
B
Hästvård Har ni några tips på bra övningar ? Min nordis är ojämnt musklad. Detta gäller hela sidan. Mer musklad på vänster än på höger. Han har...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Uddatyp
·
P
Hästvård Har ett varmblod på 16 år som jag endast skogsrider, Hon har vart med om så mycket (misshandlad), så här ska hon få stanna livet ut. Har...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Prinsemannen
·
M
Hästvård Hej! Vad tycker Ni om hönät eller vattenkopp( vet inte vad det heter riktigt:S) Men eftersom dom inte är i marknivå utan kanske...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 141
Senast: Snixten
·
O
Foder & Strö Hej! Ska man blanda veteklin med vatten tills den är "rinnande" men ändå lite fast eller ska det vara dubbelt så mycket vatten...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Masse
·
M
Hästvård Har en travarinhyrning i stallet som nyss blivit behandlad i framknäna och står nu i "konvalecenthage". Men nu tycker jag att det ser ut...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: midnight surprise
·
Foder & Strö Jag har ALLTID blött ner lusernpelletsen då jag vet hur mycket det sväller. Men pga hästar som inte gillar 'kladdet' har jag bytt till...
Svar
14
· Visningar
1 721
Senast: nyponros
·
I
Hästvård Lägger ni täcke på er häst om den har feber? läste på wikipedia att man inte ska lägga täcke på hästen om den har feber, att det bara...
2
Svar
22
· Visningar
6 750
Senast: p0lkagris
·
O
Foder & Strö Hej! Tycker ni att detta är en bra foderstat för ett fullblod på ca 1,68 cm i mankhöjd och ganska grov och bra musklad och går i...
Svar
12
· Visningar
985
Senast: blohme
·
Foder & Strö nu startar jag en tråd i detta ämne eftersom jag vill veta precis allt om detta för att göra det bästa möjliga under mitt föls uppväxt...
2
Svar
30
· Visningar
4 209
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Det gäller nya hästen korsning ardenner nordsvensk bruks. Vid normal vikt skall han väga ca 850kg idag vägde han 765kg.:crazy:Det gått...
Svar
8
· Visningar
975
I
Hästvård Har ett halvblodsto som gjorde sej illa i hagen förra torsdagen. Såret sitter upptill på insidan av väster framben ända uppe vid...
Svar
8
· Visningar
1 695
Senast: nevin
·
Foder & Strö Har bara en liten fråga ang Kraffts Pluss-sport någon som ger eller har gett detta fodret till sin/a häst/ar?? Funderat på att övergå...
Svar
2
· Visningar
642
Hästvård Jaha, då ska jag dra min story :) Jag ska försöka att dra detta kortfattat så får ni själva fråga om ni saknar ngn info men nu börjar...
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: Madick
·
T
Hästvård Om man aldrig rakat en häst förut men tittat på diverse filmer om hur man går till väga, kan jag då prova? Tänkte om man kanske kan...
Svar
17
· Visningar
1 595
Senast: blohme
·
A
Foder & Strö Vilka är för- och nackdelarna med hö resp hösilage? Ger nu hö och tänkte byta till hösilage då det blir billigare. Hur länge kan en...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: mackan
·
Foder & Strö Nu har jag 2 frågor i en och samma tråd, som jag hoppas att jag kan få svar på :) 1. Visst kan man ge olja för att få lite mer hull...
Svar
8
· Visningar
2 499
Senast: isa__
·
Hästvård För en vecka sedan skadade sig min ettåring i hagen då hon fastnade i elrepet. Hon ville inte alls stödja på sitt ben och fick ett stort...
Svar
10
· Visningar
2 908
Senast: Modett
·
T
Hästvård Tänkte höra om det är någon här som känner igen detta eller vet vad det kan handla om. Min häst har sen i fredags varit svullen i höger...
Svar
6
· Visningar
4 544
Senast: Lina_kj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka