feber och täcke.

Sv: feber och täcke.

tycker bara att det är lite trött att någån över internet kan säga me 100% säkerhet att man inte ska täcka hästen...
Hur kan man om man inte är vet och inte har sett hästen bedömma en så känslig sak. Jag kastar nog ett fleece täcke över mina tjockpälsade isisar står inne och skakar i feber ( varmt stall).
Jag sa bara på den tråden att jag skulle lägga på ett fleece täcke och ringa vet om jag vore henne, och så kommer en annan och säger absolut inte bla bla... wikipedia... bla bla... :confused:
Hur kan man göra så...
Det beror väl på omständigheterna. Men jag täckar mina pållar om de har feber, och så har alla andra i mitt stall bett mig att göra om deras hästar haft feber...

ursäkta att jag lägger mig i här nu....
men min ponny är helklippt och har ett 300 g varmt vintertäcke på sig... men vissa nätter speciellt om det har regnat hela dagen och täcket är blött så har han endast ett fleece-täcke på sig.... och han fryser defenetivt inte då vi har kännt på honom på morgonen när vi bytt till hans vintetäcke som då är tort...

så det är nog från häst till häst om det fryser i ett fleece-täcke eller ej! ;)

Det kan också vara så att hästen har gjort åt med massvis av energi för att hålla sig varm i bara fleecetäcke.

Det kan också vara så att hästen har gjort åt med massvis av energi för att hålla sig varm i bara fleecetäcke.

Men jag skulle inte tro att han har gjort det då han inte är speciellt fruser av sig. Han har gått på lösdrift från det att han var ett och plockades in när han var 4 så han är nog ganska härdad...;)

Sen har det nog också betydelse hur varmt man har i stallet på nätterna. Jag vet att där vi hade honom innan kunde han knappt ha ett fleece täcke på sig på natten p.g.a att han var nästan svettig på mogronen när vi kom tidigt när jag skulle tävla...:crazy:
(det var bl.a p.g.a dålig luft som vi flyttade honom)

Medans nu kan han antingen 300g eller bara ett fleece täcke på nätterna och fryser ändå inte och blir inte svettig...:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 409
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Blyger
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka