Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Någon som vet nått bra man kan ge hästen för att den ska bli mer pigg och alert, och gå framåt mera. Min häst är verkligen jätte seg...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Wentona
·
Hästvård När en veterinär har ställt fel diagnos på en häst och hästen ev har fått värre problem efter detta, kan man göra något åt det...
Svar
6
· Visningar
1 522
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Har en pålle som alltid varit väldigt lätt född. :rofl: Men för 2 månader sendan blev hon halt, fick vila 2 veckor, på en gång...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Maija
·
W
Foder & Strö Om man ger hästarna Ensilage ist för hö, måste man ge dem fler kilon då ? hur mycket isf ? tacksam för svar Willy
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Är det dumt att blanda på morgonen det som hästen ska ha på eftermiddagen? Dvs att det får stå i vatten med betforen som sväller från ca...
Svar
2
· Visningar
839
P
Hästvård Hej allihopa. Skulle jätte gärna behöva lite hjälp och tips. Min häst har nu stått i ca 1 månad, har blivit skrittad 2 gånger nu på den...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Pollykex
·
Foder & Strö Vad tycker ni vore ett bra värde på hösilage som ska ätas av en shetlandsponny? :confused: Kan absolut ingenting om värden och så, så...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Har en häst som stått på halm nu i ca 4 månader. Funkat jätte bra. Men för en vecka sedan så fick vi hem ett nytt lass halm, som min...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Mint
·
Hästvård om man täcker hästen med ett ofodrat regntäcke nu fäller de vinterpälsen fortare då? fodrat funkar ju inte för så svettas han. om man...
Svar
17
· Visningar
1 051
Senast: mysko
·
D
Foder & Strö Hur många kg ts är 7.5kg hösilage med en ts på 74%
Svar
7
· Visningar
902
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Ungefär hur mycket brukar småbalar med hösilage väga?
Svar
10
· Visningar
1 417
Senast: Thora
·
A
Foder & Strö Jag måste ge min halvblodshäst kraft foder utan havre ,jag har tänkt mig ponny foder ,kan jag få tips om vilket ni tycker är bäst...det...
Svar
15
· Visningar
2 471
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vi har precis fått en ny liten B-ponny till stallet. Ponnyn är tre år gammal, inridning påbörjad. Jag har aldrig hållt på med...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Antiqua
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av det? Berätta gärna era erfarenheter och vad för problem era hästar har/haft. Vad är skillnaden på...
Svar
3
· Visningar
1 006
P
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av bivverkningar från vaccin mot hästinfleuensa? Misstänker att min häst fått det. Fick vaccin...
Svar
15
· Visningar
4 957
Senast: Pepson2
·
Hästvård Hej, har ett problem, hur ska jag klippa min pålles man? Och hur rycker man manen?:crazy: Gästlösen, bilddagboken: Farin Eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 420
Senast: DonLunarJuni
·
M
Hästvård Mitt shettis sto har den senaste månaden haft knäppande ljud i kotorna när hon går, ser även hur det knäpper i leden. Men i dag såg jag...
Svar
9
· Visningar
2 198
Senast: Magendy
·
Hästvård jag har en enkel fråga, jag har hört så många olika svar så jag vet inte vad jag skall tro på. jag undrar bara om man skall låta en...
2
Svar
23
· Visningar
2 478
Senast: Tuvisen
·
D
Foder & Strö Hur mycket foder får era d-ponnys/små hästar per dag? skulle vara kul att veta hur ni andra fodrar:)
2
Svar
31
· Visningar
4 604
Hästvård Hur farligt är det för hästen att vara sövd? Finns det något ungefärligt %-tal ang hur många som spontant avlidit under narkos?
2
Svar
33
· Visningar
3 385
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka