Hur klippa?

Sv: Hur klippa?

Hur tycker ni att jag ska klippa honom? Jag trodde att om man ryckte manen så blev den tunnare(?) Men gör man manen tunnare med en uttunningssax?(stavning):bump:

MVH Farre_

En urtunningssax är en sån som frisören använder, den tunnar ur också. Men vet inte riktigt om den ger samma resultat som att rycka. Har fattat det som att det blir finare om man rycker :confused:
jaguares40liten.jpg

Manen blir INTE tunnare av en urtunningssax. Den blir bara tunnare. Om du tycker att den är alldeles för tjock så kan du ju tunna ur den där den är extra tjock och samtidigt behålla längden. Manen ser verkligen härlig ut.
Om du rycker däremot blir den kortare så det är inget bra alternativ för dig när du vill behålla längden.

Manen blir INTE tunnare av en urtunningssax. Den blir bara tunnare. Om du tycker att den är alldeles för tjock så kan du ju tunna ur den där den är extra tjock och samtidigt behålla längden. Manen ser verkligen härlig ut.
Om du rycker däremot blir den kortare så det är inget bra alternativ för dig när du vill behålla längden.

:) Nämen då är problemet löst :D Jag kan visa efter och före bilder om ni vill.

puh vilken tur :rofl:

det låter som en bra idé att lägga den på båda sidorna :bow:

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: skogaliten
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka