Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Min häst har nu efter en väldigt långsam tillvänjning(ca 6 veckor) kommit ut på bete. Enda sen dom första dagarna har han varit lite lös...
2
Svar
23
· Visningar
1 924
Senast: Zalmiak
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta? Har läst på en del, och det finns olika typer av tillskott, både i pulver och flytande form. Har...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Centaur
·
Hästvård jag har sett en annons när en man kommer ut och tar värmebilder på hästen, i dem kan man sen fall hästen är stel eller är lm någonstans...
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: vapor
·
E
Hästvård Har 1 häst som gåt med hovböld.. Hon har villat 1 kort tid nu för att hon behöve skor bak så hov slagaren var hos oss i går o då hade...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Ewe J
·
Hästvård Har köpt ett fullblod för ca 1 vecka sedan. Såklart så får han ju en sparkskada i hagen bara några dagar senare. Det hände i onsdags...
Svar
17
· Visningar
1 621
Senast: Piffpuffen
·
L
Hästvård Har ett 17-årigt sto som blir extremt jobbig under brunsten. det märks ingenting i ridningen, som tur är, men i stallet och framför allt...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Valkyria
·
V
Hästvård Det finns säkert massor med trådar om örter till hästar, men jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att ge örter istället för...
Svar
6
· Visningar
3 217
Senast: Iris71
·
Foder & Strö Vad är näringsrikast; En ensilagebal eller en bal med torrhö? Om man tar isär en hel ensilagebal, hur länge kan man förvara det i...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Colombia_Girl
·
K
Hästvård Min häst har väldigt lätt för att få lymfangit vid minsta lilla sårskada. Har hört att det finns ett medel som man kan typ massera in i...
2
Svar
28
· Visningar
9 443
Senast: klabbarparn
·
Hästvård Jag har en bruksnordis sen ett tag tillbaka som nu har blivit riktigt fin i kroppen :love: efter en hel del allsidig träning. Fått byta...
Svar
9
· Visningar
2 574
Senast: jenred
·
Foder & Strö Hej! hur gör ni när ni räknar ut foderstaten räknar ni så att ni får en bra kvot lr följer ni hästens näringsbehov ?? Jag köpte min...
2
Svar
22
· Visningar
2 626
Senast: Tuvisen
·
D
Hästvård Skulle vilja veta om någon här har råkat ut för biverkningar när ni fått era hästar vaccinerade mot botulism. Läste...
Svar
9
· Visningar
3 353
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hjälp, har jag undertecknat min hästs dödsdom? Min häst har efter utredning på klinik blivit utdömd, men lider i nuläget inte av sitt...
Svar
13
· Visningar
1 463
D
Hästvård Hejsan! Undrar lite kring massage och stretchning av våra pållars kroppar. Har funderat på att läsa in mig lite och börja med damen, hon...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: Lookahead
·
Foder & Strö Vad betalar ni för hippo grow alfan nu? Vet ju att alla foderpriser stigit ngt enormt så kan vara intressant att veta..
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: åke
·
P
Foder & Strö Vårat hö har blivit lite dammigt så för att slippa hosthästar vattnar jag det, vilket pållen tycker är jättesmaskens. Nu har dock en...
Svar
12
· Visningar
1 032
Senast: åke
·
Foder & Strö Stallkompisens häst har fått mjäll och hon har för sig att hon hört vid något tillfälle att det beror på brist på något i foderstaten...
Svar
5
· Visningar
1 271
B
Hästvård Finns det någon som upplevt detta. Min häst opererades i en hov för ca 1/2 år sedan, han sattes igång för 1 1/2 mån sen. Nu har vi varit...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: Emelei
·
Hästvård Min åring har just kommit hem från operation på klinik. Nu ska hon ha åtta veckors boxvila. Hon kunde, innan hon blev skadad, stå ensam...
2
Svar
26
· Visningar
2 417
Senast: maria_b
·
L
Hästvård Hejsan Jag tror att min häst (20+) är deprimerad. Vad göra? Han är pigg och glad när vi är ute och rider. Men när han är inne i stallet...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Wentona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka