Lös i magen...

Sv: Lös i magen...

Jag svarade på det du skrev om att det enda man forskat fram är ett konstaterat resultat på bakjäst.
Den forskningen visade inte helt entydliga svar och det man antog var att jäst dvs sacc.cere. kan hjälpa hästen då den tex byter foder eller för att tåla en foderstat med mkt stärkelse i. Förstår du vad jag menar?:)

Sen är det inte sagt att inte foderjäst kan hjälpa, eller bakjäst precis som proequo, probimin mfl. Men den forskningen du pratade om gällde tolerans av foder med mkt stärkelse.......

Min häst tex blir inte bättre av foderjäst, samma gäller andra i "diarré-tråden" så jag tror det beror på den enskilde hästen och vilket problem man har

Ok, helt klart förstår jag vad du menar. Det är faktiskt väldigt olika mellan olika hästar, precis som mellan människor antar jag.

är det någn som vet vart man köper propaste till häst? SKa ge min ponny det men vet inte varh man kan köpa det! help pliz!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vår C-ponny new Forrest har helt tappat i vikt på 4 veckor. Hon har blivit mager som ett skrälle. Revbenen syns och ryggraden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 841
Senast: Blubbis
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 251
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Min D ponny har ända sedan i vintras varit smal lite till och från. Hon är väl inte "mager" men hon är smal, och ja vill att hon ska få...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 270
Senast: Camomill_
·
S
Trav Skriver inte kolik eftersom min häst inte visat de klassiska koliksymptomen utan helt enkelt lätt blir förstoppad. I samband med hårdare...
Svar
17
· Visningar
1 885
Senast: somi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka