Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Hur mycket foder får era d-ponnys/små hästar per dag? skulle vara kul att veta hur ni andra fodrar:)
2
Svar
31
· Visningar
4 604
Hästvård Hur farligt är det för hästen att vara sövd? Finns det något ungefärligt %-tal ang hur många som spontant avlidit under narkos?
2
Svar
33
· Visningar
3 385
Senast: millus
·
F
Foder & Strö Hej! Jag hade en bekant på fika här för ett tag sen och hon fråga vad jag hade för värden i mitt hösilage och hon tyckte det var...
Svar
13
· Visningar
964
M
Hästvård Hejsan:rofl: vet någon om det är tävlings karens på Silon salva? MVH MINX:banana:
Svar
9
· Visningar
2 043
Senast: minx
·
N
Hästvård Min hingst på 4 år kastrerades nu i tisdags och jag har inte fått hämta hem honom än. Det senaste vi hörde var att veterinären ville...
2
Svar
29
· Visningar
3 897
Senast: pimy
·
V
Hästvård Min ena häst har haft problem med hälta på ena bakbenet men är nu läkt igen. Men nu har jag upptäckt att han ständigt är varm på korset...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: Col-Rawil
·
J
Foder & Strö Behöver lite hjälp... Är det någon som vat vad Prix är för ngt?? Ska ta en häst på foder som käkar prix, men det verkar inte finnas...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: KillerQueen
·
K
Hästvård Det är ju nu i januari-februari man avmaskar unghästar mot spolmask. Jag har en tvååring och en gamling som går på ett helt...
Svar
7
· Visningar
1 588
Senast: hnmkiu
·
N
Foder & Strö Hur räknar man om från RP till SMRP? Vad blir 25% RP omräknat till SMRP?
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Nickerie
·
Foder & Strö Jag är nyfiken på hur ni gör när ni upptäcker mögel i hösilaget. Slänger ni hela balen direkt eller ni tar endast av det som inte är...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Thunder
·
Foder & Strö Här är vi ute i god tid ;) Jag har tråkigt så sitter och funderar på än det ena än det andra och när jag satt och kollade över hur många...
Svar
4
· Visningar
951
·
L
Foder & Strö Mitt dräktiga fullblod (beräknad till 25-17 maj) får KRAFFT MÜSLI GRÖN 3-4 kg/dag (kommer inte ihåg då jag inte är hemma) och fri...
2
Svar
20
· Visningar
1 598
·
Foder & Strö Vad inehåller Fibergi o vad är det bra för? HAr nyss köpt ny häst och hon har ätit detta hos förra ägaren samt att jag fått med en säck...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: cutty
·
M
Hästvård Ja, min minsta ponny som jag har växt ur är hyperkänslig mot hö och gräs:( Och hon har knottallergi också..så hon tillbringar mesta...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
8 007
Senast: Mumin_79
·
Foder & Strö Kan man säga att ett kg lucern motsvarar x antal kg hö? Eller det beror helt på höets "värde"? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har räknat om foderstaten till pållen nu, och har tänkt ge 150 gram olja. Men hur många deciliter är det, är det så enkelt som 1,5dl...
Svar
2
· Visningar
1 911
Hästvård Någon som har erfarenhet av denna diagnos/skada? Är det vanligt att det är svårläkt och att det ex inte räcker med en kur Metacam (el...
Svar
10
· Visningar
7 436
Senast: Fredag
·
N
Hästvård Vi har en shettisvalack som lätt får fång, och nu har mina foderidéer helt tagit slut. Han tål knappt någonting! För cirka en månad...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 801
Senast: Sessiagh
·
M
Hästvård vad gör ni som har gamla hästar för att holla dom fina å hur gamla är dom... hur mycket rider ni å hur har dom blivit sen dom blev...
Svar
9
· Visningar
1 173
Senast: krambanan
·
M
Hästvård Behöver lite tips från er med lite erfarenhet. Hämtade in hästen från hagen imorse, han hade väl gått ute i ca 2 timmar och var helt...
Svar
1
· Visningar
763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka