Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Efter ett flertal mån så ska jag nu ta bort min älskade häst:cry: Vi har kämpat på så in i bomben med henne men nu så ger vi upp med...
Svar
13
· Visningar
1 836
Senast: Eliza
·
Hästvård Min unghäst fick fång i juni förra året, var konvalescent hela sommaren och hösten och sattes igång under vintern, började rida vid...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har köpt lucern (hackad strå) och olja till benranglet. Hur mycket bör jag ge henne? Ska jag öka sakta? Hur mycket?
Svar
13
· Visningar
1 776
Senast: MalinArnells
·
Foder & Strö Vad kan hända om hästen får i sig för mkt protein? Ska köpa nytt hö nu, då det nuvarande har råkat ut för mögel. Höet vi nu ska köpa...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 841
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jodå, jag vet att "hålrum" kan uppkomma på hästar och att hålet kan finnas kvar efter att skadan är läkt. Vad gör ni om ni hittar...
Svar
11
· Visningar
4 579
F
Hästvård har hittat en galla på min hästs ben ( köpte henne idag ) känns lite dumt å lämna tillbaka henne så tidigt men , är osäker om jag ska...
2
Svar
32
· Visningar
2 563
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö "lånar inlogg"..;)Hej, har med kompisen suttit och läst om foderanalyser mm här och nu gjorde jag ett sådan. Skickade till Hjortens...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 551
Senast: tinafinis
·
J
Foder & Strö hoppas denna hamnar rätt nu.. min nya pålle är ganska omusklad och nu börjar även revbenen synas. han är bukig , men alltså inte smal i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 485
Senast: Josse58
·
Hästvård Har haft en kille som tittat på min häst idag och böjde osv. Vid böjprov hade hon 2-3 gradig hälta på vänster kota (fram), eller...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: sinner
·
Foder & Strö Min unghäst på 3 år älskar sin saltsten, så mycket att han slickar (inte tuggar) upp sin saltsten 3 ggr så snabbt som alla andra, om...
Svar
12
· Visningar
4 953
Senast: Djurjouren
·
C
Hästvård hej! har en kompis vars häst har fått en hovblöd.. Hovslagaren kom ut och sa att hästen skulle gå med våtomslag i några dagar, men nu...
Svar
3
· Visningar
4 920
Foder & Strö Räknas det som grovfoder eller kraftfoder? Får inget riktigt begrepp om det även fast jag använt sökfunktionen.
Svar
9
· Visningar
1 131
Foder & Strö Blir hästar bukiga av halm eller inte? Någon som har någon undersökning eller dylikt om det? Skulle vara intressant att veta:banana:
Svar
8
· Visningar
1 054
F
Foder & Strö Var kan man få tag på det? :banana:
Svar
18
· Visningar
2 970
S
Foder & Strö Vad är det som inte stämmer i foderstaten om hästen börjar äta mossa,bark,rötter etc? Eller är det bara "vinterbetéende"? Hästen i...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: SirWillgott
·
Foder & Strö Har en fråga. vår foder leverantör som vi köper silage av och är super nöjda med i fråga om både kvalitet och service, har sagt att om...
Svar
7
· Visningar
2 156
Senast: mackan
·
Hästvård Är lite ny på det här med hästars sårrengöring och skulle behöva lite hjälp... När behövs elastisk binda och kompresser i...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Andorra
·
L
Hästvård Ni som vaccinerar själva, måste inte en veterinär skriva sin underskrift,datum oc etiketter?:crazy:
Svar
11
· Visningar
3 128
Senast: Kallebus
·
Hästvård Nu har jag efter rekommendation köpt "grönsaksknark" till både mej och hästen:angel:. Djävulsklo och Valeriana. Jag har allmänt ont över...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 398
Senast: Welsh
·
Hästvård Antar att de flesta som besöker det här forumet vet vad jag talar om. Hästen har varit skadad, all träning och planering har gått i...
2
Svar
30
· Visningar
2 685
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka